Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag var aktiv i den tråden och vad jag minns var det en enda specifik användare som hävdade att det var så där hen bodde?Jag vill minnas en lång tråd här där just det där fördes fram, att det är en stadsbo-vana att låsa dörren och inte kliva in oanmäld hos varandra. På landet är det inte så, där står dörren alltid öppen, och det normala är att man kliver in och sätter på kaffe till sig själv, oavsett om nån är hemma och de som bor där vet att man ska komma.
Då minns du samma som jagJag var aktiv i den tråden och vad jag minns var det en enda specifik användare som hävdade att det var så där hen bodde?
Och jag minns inte EN tråd, utan att frågan kommit upp i trådar där den legat nära till hands.Jag var aktiv i den tråden och vad jag minns var det en enda specifik användare som hävdade att det var så där hen bodde?
Nej, man fixar inte kaffe till sig själv i en annans hem om man inte uttryckligen blivit ombedd att göra det.
Däremot är det så att många hus inte har ringklocka (villapåfund) Så är man hos vännner knackar man för att säga att man kommit och öppnar sedan på glänt och hojtar hallå..... Jag knatar inte in.
Jag minns det inte ens som en enskild tråd. Men resonemanget du återger känner jag igen.Jag vill minnas en lång tråd här där just det där fördes fram, att det är en stadsbo-vana att låsa dörren och inte kliva in oanmäld hos varandra. På landet är det inte så, där står dörren alltid öppen, och det normala är att man kliver in och sätter på kaffe till sig själv, oavsett om nån är hemma och de som bor där vet att man ska komma.
Ett ex är ett ex eller i värsta fall mamma till barnen men inget sällskap man umgås med och i detta fallet är hon ju förmodligen psykiskt sjuk också som går in oinbjuden hemma hos folk och sätter på kaffet![]()
Jag känner också igen det där som något återkommande, och som en av de saker som är så trevligt med att bo på.landet: man kliver bara på.Och jag minns inte EN tråd, utan att frågan kommit upp i trådar där den legat nära till hands.
Baserat på yrkeskunskap?Men jösses, hur kan du sitta och säga att folk är psykiskt sjuka baserat på en TS? Jag fattar verkligen inte hur du kan vara så kategorisk och arrogant att du ens skriver sådana saker![]()
Ah såklart! Tänkte inte på detBaserat på yrkeskunskap?
![]()
Baserat på vad?Ett ex är ett ex eller i värsta fall mamma till barnen men inget sällskap man umgås med och i detta fallet är hon ju förmodligen psykiskt sjuk också som går in oinbjuden hemma hos folk och sätter på kaffet![]()
Liiite snäv definition av psykisk sjukdom, va...?är hon ju förmodligen psykiskt sjuk också som går in oinbjuden hemma hos folk och sätter på kaffet
Jag googlade faktiskt fram en tidigare tråd om det nu. TS hade en besvärlig granne och ett spår i tråden kom att handla om att kliva in utan att knacka. En person drev frågan hårt, andra skrev att det var okej, att de själva gjorde så, förklarade det med ”livet på landet” eller placerade det i Norrbotten, någon skrev Är dörren olåst är det bara att kliva på, står kaffet inte klart går det bra att sätta på det.Jag känner också igen det där som något återkommande, och som en av de saker som är så trevligt med att bo på.landet: man kliver bara på.
Det sker också runt mitt sommarhus, som.ligger på bonnlandet. Jag kan inte hantera det.
Precis. Och just därför skrev i alla fall jag att detta KANSKE var en del av exets kultur.Finns en massa olika ställen "på landet"
som kan variera ifråga om vilken kultur de har...![]()
Baserat på vad?
Vad jag vet så ingår inte kaffekokning hos något ex i någon diagnos och det är den infon du har om människan.
Attans, den missade jag...Jodå. Bryggmalen borderline.
Det har säkert funnits fler.Jag minns det inte ens som en enskild tråd. Men resonemanget du återger känner jag igen.