hur firar ni en seger?

Sv: hur firar ni en seger?

Nar sa jag att ja inte uppskattar segrar?
Nar sa jag att jag ser hasten som en maskin och inte uppskattar den??
Anledningen till att jag vill ha upp procenten ar for att agarna ser procenten, de ser pengarna hasten springer in och da "godkanner" de pengarna vi lagger ner pa att fa hastarna sa bra som mojligt.
ni som amatorer lagger ner era egna pengar pa era egna hastar. Jag tror inte ni fatt telefonsamtalet med "Treat her like a cheap one"
I vart stall finns det ingen "cheap one". vi behandlar alla lika. Oavsett om det ar en liten "sketen" claimer eller om chansen finns att hasten kan ga ut och vinna hambot nagon dag.
En hast som gar i de lagre klasserna behover ofta betydligt mer jobb och uppmarksamhet an en "bra" hast.

Jag tycker det ar skitkul med vinster men det ar inte alls lika viktigt for mig att hasten kommer in forst i mal som att den ater sin frukost varje dag. Eller att sonderkorda gamla Angel kom galopperande och bockande i hagen harom dagen.

Vara hastar kommer alltid vara bland de med rundast magar, glasigast pals och piggast ogon da vi kommer till tavlingsplatsen och det ar jag stolt over!

Och nej - det ar inget amator stall. Vi tranar hastar at andra och tar betalt for det men vi har inte manga. Just nu har vi fem som tavlar, ett par tvaaringar och tva som kommer tillbaka fran skada = inte direkt ett stort stall i mina ogon.
Det faktum att vi koper de flesta av hastarna sjalva da agarna tycker att de inte springer in tillrackligt med pengar ligger pa oss sjalva. Vi ager del eller hela av alla hastar utom tva och alla ar mina bebisar, mina ogonstenar.

Iar har vi haft 39 starter med 7-7-7 som resultat, nagot jag tycker ar hyfsat bra. Vi kommer aldrig vara storst men vi kampar fran tidig morgon till efter midnatt nastan varje dag. Bara for att man inte ar amator betyder inte det att man inte bryr sig!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Superkusken Eric Raffin körde in 6,5 miljoner kronor på Solvalla och vann Elitloppet under söndagen. Det firades med fest i Stockholm i...
Svar
0
· Visningar
157
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Älgen som travade in på Arbottna Horse Show har fullständigt vält den digitala hästvärlden. För 13-åriga Tuva Andersson blev mötet...
Svar
0
· Visningar
104
Senast: Gunnar
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 106
Senast: Mirre
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
301
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur