hur firar ni en seger?

Sv: hur firar ni en seger?

Fira..? Ja, jag satt mest och skrattade flera timmar! Eftersom det bara har hänt en gång i min 11 starter långa karriär som tränare så har jag ingen större effarenhet....
Men jag måste säga att jag har nog firat andraplatser lika mycket, om inte mer än vinsten! Jag har blivit jäkligt skrytig över ett lopp han gjorde som slutade med upplopps-galopp också...:angel:

Men jag beställde faktiskt en sån vinnartavla, man vet aldrig, det kan vara första och enda gången i min karriär jag får en sån!

det är väl klart man ska ha vinnartavla! man får en speciell känsla i magen när jag tittar på våra och minns :)

men då var de mina föräldrars hästar och nu när jag har en egen ettåring så vet jag inte hur de blir.. en sak som är säkert.. klarar hon premie kommer jag börja böla. Får nästan tårar i ögona bara jag tänker på det. Kalla mig töntig.. I don't care

Tja, jag brukar få något vått i ögonvrån (det måste vara regn) bara av att se hästen som jag pysslar om lite och kör någon gång då och då, starta...

Tänk att det ska regna varenda gång :D

Har hittills aldrig varit med om någon seger men jag kan föreställa mig hoppande, skrikande, dansande och så en redig kram till svettig häst och eventuellt tvåbenta som råkar vara i närheten också :devil::bump::rofl:

Vinsttavla? Sloseri med papper och printning..
Har hitintills bara bestallt tva - en till pappa pa fin hingsten och en till mamma efter loppet hon sag.

Har inte gatt sa bra pa sista tiden, behover fa upp procenten nu!!

:eek:

Lessen.. men har man den inställningen till segrar så håller inte du och ja på med trav av samma anledning.

Well,jag har bra procent och beställer tavlor ändå. Faktum är att i år har jag beställt så pass att jag får 40% i rabatt ;).

/Lines-inte segertrött

KL.

Tavlorna är ju bäst! Räcker att titta på dom så återupplever man dagen då segern kom.

Pappa bjöd alltid på tårta på jobbet dagen efter seger. Vi firade nog men inte på ngt speciellt sätt.

När hästen hade tagit 19 segrar så köpte päronen champagne som skulle avnjutas efter seger nr 20. Det var ett STORT misstag! Seger nr 20 dröjde i över ett år:crazy:

Nej njuter man inte av segrarna...då är man nog fel ute...

Jag kan ha fel men jag tror inte Corrminta har något litet amatörstall som de flesta andra av oss har här...

För min del firar vi inget särskilt. Det har helt enkelt inte blivit så... Vi firade dock mer efter Rapps p21 seger än DD segern:o Den var faktiskt betydligt roligare än den andra mycket eftersom vi inte visste riktigt vad det var för en häst och alla människor i vår närhet dömt ut honom totalt.

För min del beror det lite på vad det är för häst... Skulle min älskade "pissmärr" som aldrig har vunnit gå och vinna ett lopp skulle jag troligtvis börja stortjuta och hångla med kusken:D

Jag brukar bjuda hela min avdelning på tårta dagen efter...

Någon segertaval har vi inte beställt, men det beror mer på att ingen har tagit tag idet, det är klart att den kommer...

Amatör eller inte så borde man ju ha en ödmjuk inställning till hästarna och sporten och vara glad över framgångar !

Hmm, ärligt talat har jag nog aldrig direkt firat en seger ( fast jag har ca 50 segrar på samvetet ...:p ) Då jag oftast har minst 10 - 15 hästar som stått i stallet dan efter som behöver mat å ut...

Men man mår ju jäkligt gött, läsa tidningen dagen efter och nästa nr av ronden är ju alltid kul o kolla..

Glad är man säkert ändå, men troligen smäller det högre med seger i vilket lopp som helst för oss "vanliga amatörer" än vad det gör för ett storstall i "vilket lopp som helst"...Ödmjuk och glad för framgångar, DET kan man vara ändå..

Och varför måste man beställa en vinnartavla? Finns gott om tränare som inte beställer vinnartavlor på alla sina vinnare...

Senast ändrad:

*KL*
Men det är ju milsvid skillnad amatör och proffs så klart. Är man trängare så är det ju ens jobb att se till att det blir så många segrar som möjligt.
Jag tänkte förstås inte så mycket på häst man tränar/passar. Det blir ju inte alls samma känsla som en man själv äger. Inte samma pengar i fickan heller.

Precis, vad jag menade... Nu vet jag inte om Corrmintas sambo (eller hon själv) är proffs, men det var ia´llafall det jag menade...:idea:

Stefan Hultman tex är proffs och firar ändå sina segrar! Jag blir så glad när man ser även "Stora tränare" bli glada och tacksamma!
Sen förstår jag att han inte beställer segertavla av en häst ägd av ngn annan.

..måste tillägga att samtliga tavlor beställs :D

Här är Guldklimpens hörna :love:

313290.jpg

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Superkusken Eric Raffin körde in 6,5 miljoner kronor på Solvalla och vann Elitloppet under söndagen. Det firades med fest i Stockholm i...
Svar
0
· Visningar
157
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Älgen som travade in på Arbottna Horse Show har fullständigt vält den digitala hästvärlden. För 13-åriga Tuva Andersson blev mötet...
Svar
0
· Visningar
104
Senast: Gunnar
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 106
Senast: Mirre
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
301
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka