Hur farlig känns ett 3 timmars flygbyte i Istanbul?

tott

Trådstartare
En del av min familj skall åka på resa om drygt en vecka och kommer att mellanlanda/byta flyg i Istanbul. 3 timmars väntetid kommer det att vara...och så Turkish airlines vidare. Jag är inte så förtjust i tanken :crazy:
Vad tycker ni?

En del av min familj skall åka på resa om drygt en vecka och kommer att mellanlanda/byta flyg i Istanbul. 3 timmars väntetid kommer det att vara...och så Turkish airlines vidare. Jag är inte så förtjust i tanken :crazy:
Vad tycker ni?
Förstår att du oroar dig, men jag resonerar så att det precis har hänt där. Vad är oddsen för att det händer där igen det närmaste året? Nästa mål kommer vara en annan storstad.

/B

Hade inte oroat mig alls. Säkerheten är normalt sett hög och nu ännu högre, jag antar att ett tre timmars byte gör att ni inte behöver gå ut från flygplatsen och checka in och den proceduren igen? Vi stannar i Istanbul i två dygn för att se stan när vi flyger till Kairo, jag är inte ett dugg orolig. Tycker jag inte ni ska vara heller.

Hade inte oroat mig. Jag och min kompis Ska byta plan i Istanbul (dock den andra flygplatsen) på väg till Hurghada i september. Jag tänker att transit-zonerna på de internationella flygplatserna bör vara bland de mest kontrollerade ytorna i landet.

Det finns nästan ingen sannolikhet att nåt händer. Så oron är obefogad, räknat i reell risk för liv och lem.

Jag skulle dock välja bort både Turkiet och Egypten av politiska skäl.
Tja, det är mitt framtida jobb, så nä. Det skulle inte jag. Av politiska skäl ;)

Det finns nästan ingen sannolikhet att nåt händer. Så oron är obefogad, räknat i reell risk för liv och lem.

Jag skulle dock välja bort både Turkiet och Egypten av politiska skäl.

Skulle inte heller dra på semester till Egypten eller Turkiet men nu snackar vi ju om en mellanlandning... ?

För att Turkiet har blivit ett kaotiskt land med tvivelaktigt styre.
Jag hade inte velat vistas där och rekommenderar inte heller någon annan att göra det.
Däremot är nog en mellanlandling ingenting att oroa sig för. Säkerheten har förhoppningsvis höjts.

Jag bestämde mig för ungefär ett halvår sen att sluta flyga via Istanbul och med Turkish Airlines.

Känns bara inte bra. Alla mina turkiska vänner drar sig också för att åka till Istanbul.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 654
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 427
Senast: Paddington
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 252

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka