F
Fruentimber
Nej för att få bort djur-hår från kläder och textilier.
Men då känns det ju mer hållbart att helt enkelt skaka och rolla kläder. Ska testa tipset om tvättsvamp, dock!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej för att få bort djur-hår från kläder och textilier.
Det hjälper en del det också.Men då känns det ju mer hållbart att helt enkelt skaka och rolla kläder. Ska testa tipset om tvättsvamp, dock!
Embrace the päls. It is in your destiny....PÄLSFRI?!?!!!
Mina sprillans nya Levi's ser efter en tvätt inte lika sprillans nya ut, minst sagt.
Visa bifogad fil 83584
Hur gör ni andra med dubbelpälsade raser?
Mvh funderar på att övergå till mexikansk nakenhund.
Embrace the päls. It is in your destiny.
Jag vet inte
Jag ska köpa en torktumlare enbart för att kunna tumla mina duntäcken. Att köpa tjänsten att tvätta täcken är nästan lika dyrt som en tumlareTyvärr kommer inte torktumlare in i detta hus. Energitjuv i kombination med brandfara gör att vi avstår. Dessutom sliter det ju ut textilierna i förtid och rimmar inte riktigt med hållbarhet.
...PÄLSFRI?!?!!!
Mina sprillans nya Levi's ser efter en tvätt inte lika sprillans nya ut, minst sagt.
Visa bifogad fil 83584
...PÄLSFRI?!?!!!
Visa bifogad fil 83584
Torktumlare samt att vägra sköljmedel. Textilier som tvättas med sköljmedel drar åt sig något förbannat med hår. På jeans har jag dock aldrig haft problem med att hår fastnar. Jo, om det inte använts sköljmedel då.
Överlag så fungerar lite glansiga tyger bättre. Slitna ljusa jeans fungerar 1000 gånger bättre än tjocka svarta. Men det beror ju lite på hur man vill klä sig såklart. Nu senast köpte jag ett par ”hundförarbyxor” som det inte fastnar ett pälsstrå på även om man försöker!Vad tittar du efter för tyger då?
Köp bara ljusa kläder. Då syns hundhåren inte lika tydligt
Då får man antingen köpa en eller förlika sig med håriga kläder.Använder inte sköljmedel! Och äger ingen torktumlare.
Köp raser som inte fällerMen om jag har tvåfärgade hundar då?
Köp raser som inte fäller
Eller en American hairless terrierMexikansk nakenhund it is då
Sängkläderna. SängklädernaDet här är liksom bara kläderna. Hemmets övriga tyger i form av soffa, filtar etc samt golv och möbler tänker jag inte visa upp med hänsyn till damm- och hundallergiker (för ja, jag kommer anta att nivån allergener är så hög att de kommer gå genom telefonen).
Jag har ingen päls alls på sängkläderna. Får skaka ur gruset innan läggdags och då följer eventuella pälstussar med men that’s it. Har bara billiga från ikea.Sängkläderna. Sängkläderna
Vi kör med satin, vanlig bomullsväv är som en magnet för fjunet och blir aldrig fritt från hår hur man än tvättar.
Tussar? Vi har inga tussar. Det sätter sig som en ryamatta. Och petar en i ansiktet när man vill sova.Jag har ingen päls alls på sängkläderna. Får skaka ur gruset innan läggdags och då följer eventuella pälstussar med men that’s it. Har bara billiga från ikea.