Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visst är det underbart med hund!Tussar? Vi har inga tussar. Det sätter sig som en ryamatta. Och petar en i ansiktet när man vill sova.
Våra har inte så långa ullhår, så de blir inte tussar. Gruset däremot, det känner jag igen
Beror väl på i hur hög temp du tumlar samt hur länge.Tyvärr kommer inte torktumlare in i detta hus. Energitjuv i kombination med brandfara gör att vi avstår. Dessutom sliter det ju ut textilierna i förtid och rimmar inte riktigt med hållbarhet.
Naje? Få?Mig veterligen är det få som bara kör sin torktumlare vintertid.
Beror väl på i hur hög temp du tumlar samt hur länge.
Om man bara tumlar plaggen hårfria tar det inte så lång stund.
Att det sliter på kläderna är en sanning med modifikation. Det som lossnar skulle lossnat vid användning. Dvs du skulle dammsugit upp det i bostaden.
/tanten som inte klarar att leva utan tumlare.
Naje? Få?
Jag torkar allt ute när det går. Men i regnperioder och vintertid funkar det inte att hänga ute på strecket.
Det enda som torktumlas sommartid är kuddar, täcken och mycket håriga filtar.
Och håriga kläder som går gå i tio minuter för att ta bort håren.
Häng dem ute när det blåser. Det närmaste tumlare du kommer. Och är de riktigt pälsiga kommer småfåglarna och plockar tussar till sina bon (yep, det har hänt här)
Alltså vad för päls har era hundar som gör att pälsen fastnar på kläder och soffor??
Ascot har en hel del päls (är dubbelpälsad) och fäller massor vid sina fällperioder men pälsen fastnar inte direkt på kläder eller soffan. Dock får man vara beredd på att hitta päls överallt annars , typ i smörpaket, i maten även om Ascot inte varit i köket när maten lagades osv. På lakanen kan även lite päls fastna men det är begränsat.
Jag tvättar mina duntäcken sommartid, funkar finfint att torka ute då.Jag ska köpa en torktumlare enbart för att kunna tumla mina duntäcken. Att köpa tjänsten att tvätta täcken är nästan lika dyrt som en tumlare
Okej! Jag har läst och läst och skulle inte våga testa. men mitt ena duntäcke var det tjockaste som gick att köpa så det tar lååång tid att få torrt i en tumlare ocksåJag tvättar mina duntäcken sommartid, funkar finfint att torka ute då.
Alltså vad för päls har era hundar som gör att pälsen fastnar på kläder och soffor??
Ascot har en hel del päls (är dubbelpälsad) och fäller massor vid sina fällperioder men pälsen fastnar inte direkt på kläder eller soffan. Dock får man vara beredd på att hitta päls överallt annars , typ i smörpaket, i maten även om Ascot inte varit i köket när maten lagades osv. På lakanen kan även lite päls fastna men det är begränsat.
Kanske också hur mycket och ofta de fäller? Vi har ju en fluffcorgi och han fäller fanimej konstant och hur mycket som helst, spelar ingen roll hur mycket man borstar (jag fattar inte hur han kan ha så mycket päls kvar på kroppen med tanke på hur mycket som alltid finns på alla övriga ställen). Den andra fäller lite mer normalt och gör mest att det blir ”lite extra”, med bara henne hade nog inte päls överallt varit ett stort problem.Kanske har det med mängd att göra? Det blir ju betydligt mer hår av tre, än av en. En del tyger suger ju verkligen åt sig damm, hår - allt!
Köp dobermann så slipper du det där plus att det matchar med svarta kläder...PÄLSFRI?!?!!!
Mina sprillans nya Levi's ser efter en tvätt inte lika sprillans nya ut, minst sagt.
Visa bifogad fil 83584
Hur gör ni andra med dubbelpälsade raser?
Mvh funderar på att övergå till mexikansk nakenhund.
Köp dobermann så slipper du det där plus att det matchar med svarta kläder
Skulle precis skriva att det aldrig hänt mig... men så kom jag på den gången jag drog ut ett megalångt (nåja normallångt dobbishår) från under huden på fotsulan.... nåja, hellre det en gång under livet än huskypälsen jag har nu... har jag råkat tänka i ett svagt ögonblick när han fäller som värst!Pfft. Levt med både boxer och fralla med samma typ av päls. De sticks istället så dant att man får dom under huden!
Sant, det ger ju en hel del mer päls! Det tänkte jag inte på.Kanske har det med mängd att göra? Det blir ju betydligt mer hår av tre, än av en. En del tyger suger ju verkligen åt sig damm, hår - allt!
Det har säkert betydelse. Ascot har, enligt mig, normal pälsmängd sett till raserna i honom - han är blandras golden/BC (tänker då inte på hur mkt päls utställningsgolden kan ha utan normal pälsad golden). Han fäller något enormt innan/i början av sommaren, typ maj-juni. Hans andra fällperiod är en månad under hösten men den är betydligt mildare än fällningen innan sommaren. Däremellan är det normal fällning.Kanske också hur mycket och ofta de fäller? Vi har ju en fluffcorgi och han fäller fanimej konstant och hur mycket som helst, spelar ingen roll hur mycket man borstar (jag fattar inte hur han kan ha så mycket päls kvar på kroppen med tanke på hur mycket som alltid finns på alla övriga ställen). Den andra fäller lite mer normalt och gör mest att det blir ”lite extra”, med bara henne hade nog inte päls överallt varit ett stort problem.