Vi fick tillbaka en stol till jobbet som en dalmatinerägande person haft hemma. Det var hår överallt på den
Min dalmatiner dog 2006. Har flyttat tre gånger sen dess. Hittar fortfarande hår
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi fick tillbaka en stol till jobbet som en dalmatinerägande person haft hemma. Det var hår överallt på den
Vi har fem. Jag jar inte hår nånstans! Men så är de alla svarta utom en förstås.Kanske har det med mängd att göra? Det blir ju betydligt mer hår av tre, än av en. En del tyger suger ju verkligen åt sig damm, hår - allt!
Vi har fem. Jag jar inte hår nånstans! Men så är de alla svarta utom en förstås.
Dryper sheets finns inte i Sverige Jättejobbigt att behöva åka till USA när en behöver flerUnder Jul tog jag fram en vit porslinsskal som statt i en stangd kartong och hade lock pa sedan den kom i vart shipment med moblemanget fran Asien. Jag bar in den i koket, lyfte pa locket ... och vad hittade jag dar? Om inte tva svarta Rottweiler har. Hur de tva harstrana har kunnat ta sig in genom stangd kartong och lock pa skal/gryta har jag ingen aning om, men misstanker starkt nagon form av osmoses eller diffusion.
Jag har helt gett upp pa att vara "har fri" ... men med torktumlare, dryer sheets (vet inte om det finns i Sverige), och acceptance fungerar livet ganska bra anda.
Ja och få är boxer för jävlig med all päls! Minns ännu med fasa hur det var då ett strå borrade in sig i fotsulanDock helt annan pälstyp än mina. Jag hade inte såhär mycket hår överallt när jag hade släthårig boxer heller.
jo dryer sheets verkar finnas här texDryper sheets finns inte i Sverige Jättejobbigt att behöva åka till USA när en behöver fler
(För att förtydliga så har jag alltså inga kvar... åker inte till USA för att shoppa )
Ja och få är boxer för jävlig med all päls! Minns ännu med fasa hur det var då ett strå borrade in sig i fotsulan
Jag skaffade torktumlare ENBART av det här skälet! Den är det enda som verkligen hjälper.Äger inte torktumlare av flera skäl.
Jag skaffade torktumlare ENBART av det här skälet! Den är det enda som verkligen hjälper.
Dammsugarrobor gör underverk, dammsuga soffan med vanliga dammsugaren ofta, klädroller överallt.
Rollar de kläder som behövs när jag viker dom i tvättstugan.
Förutom alla andra tips, borsta och duscha/bada ofta så hårandet minskar drastiskt?
Gripa började precis fälla nu innan sitt löp. Då fäller hon verkligen allt och blir tillslut riktigt tunnpälsad
Borstande/kammande var och varannan dag gör STOR skillnad. Var även stor skillnad på hanen jag hade förr som fällde lite hela tiden men mer vår och höst.
Före med lösa tussar:
Visa bifogad fil 83824
Alltså badar gör mina hundar pinsamt sällan. I princip enbart om det vankas utställning. Tycker det är så himla ovärt att bada tre hundar regelbundet när man bor på gård - en tass ute, så är de skitiga igen (tack och lov är pälsen i princip självrenande, men ändå). Dessutom TIDEN det tar att bada alla tre, fyfan. Hejdå ryggen!
Men BORSTANDET - där finns det ju verkligen potential alltså. Bara att dra fram schäferkardan!
Samma här. Utställning eller om de börjar lukta lite mycket hund. Och på färskfoder upplever jag att i alla fall boxer luktar mindre från pälsen än på t.ex Royal Canin.