Sv: Hur får man över hästen på yttertygeln. *Spinoff på true blues tråd*
Å andra sidan vill man ha ett snabbare tempo, annars blir det väl arbetsamt att rida så i slowmotion a la Bent =4-takt.
Då kan hästen placera en där den vill ha en.
Att man är MED i rörelsen.
Om hästen sen är rätt formad i bålen så kommer inre bak att sättas in inunder kroppen.
Jag vet inte om en 4-benting håller balansen på ett ben, föutom i samlad galopp.Efterson jag är som jag är - så tycker jag att hästen är på yttertygeln när den balanserar från ytterbak.
Å andra sidan vill man ha ett snabbare tempo, annars blir det väl arbetsamt att rida så i slowmotion a la Bent =4-takt.
På böjda spår måste det yttre benparet ta lite längre steg än det inre.Det måste den göra på böjda spår, i galopp och i viss mån i skänkelvikning också.
Jag tror att man bara ska sträva efter att sitta mitt över hästen,.För att hästen skall kunna balansera utifrån ytterbak så måste ryttaren kunna sitta på ytterbak.
Då kan hästen placera en där den vill ha en.
Att man är MED i rörelsen.
Återigen så är det viktigaste att få med yttre bak, som har längre väg att gå.I alla ovanstående rörelser så måste man släppa farm inner bak och då kan man inte tynga ned det med sisn sits.
Om hästen sen är rätt formad i bålen så kommer inre bak att sättas in inunder kroppen.
Teknik kan ersätta den bristen hos människan, eller hur?Frågan; Om det räcker med ryttarens rakritkning?
Om ryttaren kan rakrikta sig utifrån rörelsen så kan hon ju överdriva den och på så vis extremt underlätta för hästen.
Senast ändrad: