Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lickety skrev:Man ska ju kunna gå över i förvänd sluta bara genom att ändra sitsens riktning, utan att håva runt en massa och ändra tvärningen eller ta i tygeln. När man kan göra detta på medellinjen börjar man ha koll på ytter och innersida. Vi har en bit kvar...
Susan skrev:jag har en helt egen fingersättning.
Då blir det sådär (ofta )
Därför äger jag också en pordsvensk
jacko skrev:I senaste Horse&Rider uttalar sig ett antal proffs om rakriktning, där fanns många guldkorn att citera om man vill.
En häst kan ju vara rak i böjning? Hur är det man brukar uttrycka det - rak i förhållande till spåret. Om spåret är böjt så blir ju hästen också böjd. Men rak.
Hu, nu ska jag nog inte villa in mig mer i detta, det är en grad över min fattningsförmåga.
jacko skrev:Jag försöker också att rakrikta mig, precis som Susan. Men jag funderar mkt på om det räcker för hästen eller inte. Fick liknelsen på träning igår att jag skulle tänka mig att bäckenet var en skål fylld med jelly som inte skulle skvilpa ut (inte ens i traven?!? ) och det är ju i sak att göra mitt eget bäcken rakt och stabilt. Samtidigt så måste jag aktivt placera hans framben där jag vill ha dem. Hästen lever ju sitt liv på längden och jag mitt på höjden - jag är övertygad om att en rakriktad ryttare är en förutsättning, men jag funderar på om det räcker. Tja, vad vet jag. Och vad gör det om hundra år?