carrro_lina
Trådstartare
För att göra en lång historia kort. Jag hyrde ett rum hos en person under en kort tid, och nu när jag flyttat ut vägrar hyresvärden betala tillbaka deposition. Under tiden jag bodde förvarade jag mina torra matvaror i mitt rum. Sista tiden innan mitt kontrakt gick ut reste jag bort. Under tiden som jag var borta gick hyresvärden in i mitt rum och plockade ut matvarorna. Dessa placerade hyresvärden bland sina egna matvaror(en del åt hyresvärden upp). När jag kom tillbaka var hyresvärden bortrest och upphav att jag inte kunde hämta mina saker eftersom en annan person flyttat in i lägenheten. Jag åkte till lägenheten ändå och hämtade de (få) saker som hyresvärden inte tagit från rummet(förutom matvarorna hade hyresvärden även tagit några andra saker från rummet jag hyrde). Eftersom mina matvaror var upplockade bland hyresvärdens saker så vågade jag inte ta dom eftersom jag var rädd för att hyresvärden skulle anklaga mig för att ha tagit dennes saker. Nu så vägrar hyresvärden istället betala tillbaka depositionen för att matvarorna är kvar. Otroligt irriterande, speciellt eftersom det handlar om kanske 7-8 förpackningar. Och av dessa är jag säker på att hyresvärden har använt några, eftersom de var nyinköpta när jag åkte men halvfulla när jag kom tillbaka..
De frågor som jag hoppas någon kan besvara:
Får hyresvärden gå in i rummet jag hyrt och plocka saker?
Är några kvarlämnade matvaror giltigt skäl för att behålla hela depositionen?
Hur kan jag gå tillväga för att få tillbaka mina pengar?
De frågor som jag hoppas någon kan besvara:
Får hyresvärden gå in i rummet jag hyrt och plocka saker?
Är några kvarlämnade matvaror giltigt skäl för att behålla hela depositionen?
Hur kan jag gå tillväga för att få tillbaka mina pengar?