Hur få fäste med läderklädsel?

Rie

Trådstartare
Jycken har alltid åkt i baksätet, han trivs bäst där. Sambons nya bil har tyvärr läderklädsel vilket gör att jycken halkar omkring där bak och är ganska missnöjd.
Visst ska det finnas någonting man kan fästa på sätet så att det inte blir så halt eller liknande?

Sv: Hur få fäste med läderklädsel?

Ganska korkat, om inte olagligt t o m, att ha sin hund åkandes lös i bilen.

Se till att skaffa en bil där ni kan få in en ordentlig bur som hunden åker tryggt i och slipper halka omkring i!

055040.jpg

Nåt sånt här?

Oj mega bild:o

Hur sitter den där fast i baksätet?

Jag har funderat på att skaffa en, men vet inte om det skulle bli så lätt att fästa den...

Vet i inte riktigt har ingen själv men jag tror att man liksom spänner den runt ryggstöden med typ resår eller liknande, för den måste ju skydda dem med och så drar man bältes sännerna genom små hål.

Du har inte tänkt på hur läder blir seende ut när en hund klöser på det? :crazy:

Min hund får verkligen inte åka i baksätet, skulle ju bilen bli förstörd! Sen är det inte tryggt för hunden heller, vad händer om du bromsar hårt????

Nej ska man åka med hund ska man ha kombi med galler och även bur om man åker mkt..

055040.jpg

*Lånar bild och knapp*

Till TS: Som denna bild visar spänner man resårband runt alla nackstöd i bilen, sedan skall det finnas hål för bilbälte och om du måste ha hunden i baksätet rekommenderar jag en bilsele, som är krocktestad, inte dom billiga för 99:-, utan den som kostar runt 700:- - 800:-.

Själv åker hundarna i bagagen, med snart fastspända solaplexus (stavning?)

jo.. i våran bil har vi ju dock inget riktigt nackstöd, utan bara liksom upphöjningar i sätet. Hade fått för mig att såna där skulle fästas i nackstöden nämligen, och det funkar ju inte i vår bil..

Finns det inga liknande som inte ska fästas i nackstöden i bak? vi har ju inga vettiga nackstöd i baksätet, men vi skulle verkligen behöva något liknande :crazy:

Hoppsan hoppsan, här tar vi i från tårna!:D Säkerhetsbälte finns även att tillgå.... Min hund åker bättre i killens baksäte än i bagaget då det är en halvkombi där solen gassar rakt ned.
Man MÅSTE inte köpa kombi och svindyr bur. Visst det är bra att ha men man är ingen dålig hundägare om man inte har en.
Men det är bara min åsikt....

nu vet jag inte riktigt vad du har för hund.. men jag brukar ha min hund på golvet på passagerarsidan då jag har lånat mammas bil nån gång, som inte är en kombi..

*svarar alla*
Har en dvärgschnauzer.
Och, jo jag är medveten om vad några skriver angående hund i baksäte. Men det var inte det jag frågade om.
Var kan man hitta en sådan sak som på bilden?

*svarar alla*
Har en dvärgschnauzer.
Och, jo jag är medveten om vad några skriver angående hund i baksäte. Men det var inte det jag frågade om.
Var kan man hitta en sådan sak som på bilden?

Just den där går att beställa på hööks, men den finns säket på fler ställen

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 031
Senast: Liran
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 348
Senast: Acto
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 161
Senast: Juli0a
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 771
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg