Hur få bort silikon från funktionströja?

Jag har mängder med funktionströjor, en har restfläckar från silikonfogmassa som jag försökt med alla sätt att ta bort. Allt utom starka lösningsmedel, som rimligen löser upp hela tröjan. Fläckarna är kvar efter kanske 30 tvättar, så mitt råd är att pensionera tröjan till målartjänst.

Jag har mängder med funktionströjor, en har restfläckar från silikonfogmassa som jag försökt med alla sätt att ta bort. Allt utom starka lösningsmedel, som rimligen löser upp hela tröjan. Fläckarna är kvar efter kanske 30 tvättar, så mitt råd är att pensionera tröjan till målartjänst.
Tack för svaret.

Liknande trådar

Fritid Kära, allvetande bukefalos. Är det någon som vet om man kan köpa silikon för att sätta på kläder för bättre grepp? Har några gamla...
Svar
4
· Visningar
258
Senast: MCP
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan...
2
Svar
34
· Visningar
783
Senast: Mirre
·
Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 049
Senast: SaraXX
·
Utrustning Hästen är överkänslig mot gummi/silikon men skulle behöva bettskivor pga känslig hud. Finns det några alternativ?
Svar
9
· Visningar
670
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Burkmat
  • Barn som inte sover

Hund, Katt, Andra Djur