Hur bra är apotekets "Mygga"?

Bellafjella

Trådstartare
Ja nu är ju snart sommarens insektsplåga snart här och som vanligt funderar jag på vad man kan göra?

Jag har provat att koka ihop både den ena och den andra "smörjan" men det har verkligen inte hjälpt! Bara luktat vidrigt för allt utom för insekterna! :(

Har också provat lite olika insektsmedel för hästar med väldigt olika resultat. Men den största nackdelen med dem tycker jag är att de inte håller sig kvar så länge på hästen. Om man sprejar på morgonen så måste man dit och spreja igen efter bara några timmar.

Men nu undrar jag: Har på sistone här på Buke sett att en del rekommenderar "Mygga" som man kan köpa på Apoteket och då skulle jag vilja ha lite tankar och erfarenheter från er som verkligen har testat. Kan man verkligen ha det på hästar? Hur bra är det och framför allt - hur länge sitter det i och har verkan?

Sen är väl det mot myggor men det funkar kanske mot andra insekter också?
 
Sv: Hur bra är apotekets "Mygga"?

Mygga funkar jättebra på människor, men jag skulle ALDRIG sätta det på hästen :eek: Det står ju att det inte ska komma i kontakt med ögon och slemhinnor, och som hästarna håller på så lär de lätt kunna få det i sig eller i ögonen... Nä, testa Lappgubbens hästsalva, den är superbra :idea:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
4 167
Senast: Takire
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 186
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 233
Senast: mackan
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 671

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp