Nu ville inte jag också ge mig i diskussionen om filmer och kommentarer för jag vet att det inte leder nånstans MEN ovanstående är ett skolexempel på vad som retar gallfeber på folk här till den graden att de går över gränser. Det är ju inte vilken tråd som filmen ursprungligen postades i som är viktigt, utan att "ni" aldrig vill kommentera filmer på det som ska representera det bästa av er ridstil, alltid är det undanflykter och ursäkter och förklaringar till varför man inte tänker kommentera filmerna. Hur ska man någonsin kunna ta det ni skriver på allvar när ni aldrig kan backa upp det ni säger?
jag vet inte vilka "ni" du syftar på. Jag svarar bara för mig själv. Min ridning ligger ju någonstans mitt emellan AR och VD så jag kan inte svara för dem som rider strikt enligt AR. Jag har valt att rida för AR-tränare nu, men det är för att det är bra tränare. Inte för att de kallar sig AR-tränare. Jag rider lika gärna för bra vanliga dressyrtränare. (och ja, det finns de som hållar samma linje som jag tränar efter)
Jag vill inte komma med några undanflykter. så funkar inte jag. Jag ville svara på filmfrågan jag fick i en annan tråd och eftersom frågan är kopplad till tråden blir det såklart konstigt om jag ska svara på den i en annan tråd. Jag kan ju se filmen och säga någonting om den som är kopplat till den här tråden såklart, vilket jag också gjort, men det jag skrev var ju riktat till flash, så att hon skulle veta att jag ville svara på hennes fråga. Det hörde ju inte alls hit till den här tråden.
Som sagt, jag har inte läst hela den här tråden och har ingen aning om vad det är ni diskuterar i samband med filmerna så det kan jag ju inte lsäga något om.
Jag vill påpeka för dig att för mig så finns ingen "bästa ridstil". bra ridning är bra ridning för mig och sen får de kalla det vad de vill. För mig finns inget sätt att träna som är rätt för alla utan det ena kan vara rätt för vissa ryttare eller hästar och helt fel för andra. Jag vill träna på det sätt som passar hästen jag sitter på. Den flexibiliteten tycker jag är bra.
[
QUOTE]Som sagt, jag förstår att folk blir provocerade.
Det enda jag tycker är provocerande är när folk kastar ur sig påståenden som inte har någon grund, eller när folk inte svarar på konkreta frågor. Det gillar inte jag, men annars förstår jag inte vad det är som provocerar.
Filmerna som axel länkade till har jag kommenterat. Det kom inte någon konkret fråga om dem så därför svarade jag rent allmänt på det. Jag vet ju inte vad det är ni diskuterat när det gäller filmerna i den här tråden så därför kunde jag inte bidra till den diskussionen.
Jag har flera gånger tidigare svarat på varför jag sällan kommenterar filmer och det är dels för att det inte så ofta kommer en konkret fråga och dels för att jag inte har någon information om filmen som visas och då blir svaret baserat på gissningar, vilket jag sällan tycker leder diskussionerna framåt. Det är ren fakta och inte på något vis en undanflykt. Jag måste ju ha rätten att bestämma själv vad jag tycker är givande i en diskussion.