Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilket jag faktiskt inte har någon förståelse för eftersom ingen av dom har varit rakt otrevliga, det är många andra i tråden som har haft samma beteende (även i tråden "Skillnader"). Det har bara diskuterats och ifrågasatts vad jag kan se, och det har det inte bara gjorts från deras sida.
Hade gärna fått en vettig förklaring på Varför de blivit avstängda från forumet (och varför de endast var dom som blev drabbade) bara för att ha diskuterat och uttryckt sina åsikter. Är det inte detta som ett forum är till för?!
Jag tycker att sush har rätt
Visst måste man veta var gränserna går, men i utbildning och träning gäller det ju att tänja och flytta gränser.
Om man hela tiden slutar innan gränsen är nådd, så blir ju tröskeln till nästa steg oövervinnerlig.
Det tycker inte jag. ifrågasätta, be om exempel och förklaringar är bara bra. Det är underlag för diskussioner. Det som jag upplever som jobbigt är när ett alla ryttare som tränar enligt en inriktning klumpas ihop som om de alla gjorde likadant. Det går ju inte. När det inte kommer frågor utan bara påståenden som låter som rena fantasier för mig, eftersom jag inte känner igen det. Då blir det svårt att föra en vettig diskussion. Så för min del är det påståenden som ställer till det. Inte frågor. Frågar man inte så får man ju inte veta något. Jag uppmanar alla att fråga mera istället.Men grundproblemet kvarstår. Man får inte ifrågasätta, man får inte be om bra exempel, på förklaringar. Då hånar man.
Helt överens med dig där.Det finns bara ett kvitto, och det är hästen.
Ja det var det jag skrev om du läser. Man måste ta reda på vart gränsen går för att kunna tänja på den, men istället för att hela tiden rida över gränsen (och tappa takt, energi osv) tycker jag man ska känna av och rida ur innan man går över. Sen testar man emellanåt om gränsen flyttats. Inte hela tiden alltså.
Nej, det var faktiskt inte det du skrev, utan jag tog fasta på det du skrev, ordagrant.
Detta är vad jag skrev:
Jag påpekar att man måste känna vart gränsen går ibland. (för att ha möjlighet att töja på gränsen)Jag skulle hellre rida ur öppnan innan hästen tappar takten och inte orkar. Fler men kortare öppnor för att stärka. (sen måste man ju såklart känna vart gränsen går ibland)
det är betydlgt bättre att rida en skola med svagare böjning- en som hästen klarar av utan att det sker på bekostnad av framåtbjudningen o även hästen vilja/ förmåga att jobba.Ja det var det jag skrev om du läser. Man måste ta reda på vart gränsen går för att kunna tänja på den, men istället för att hela tiden rida över gränsen (och tappa takt, energi osv) tycker jag man ska känna av och rida ur innan man går över. Sen testar man emellanåt om gränsen flyttats. Inte hela tiden alltså.