Lång historia kort har jag och min man varit gifta och tillsammans en lång tid. Två barn och hus senare är det som ett hål i mig som växt sig större. Saker jag tyckt skavt går inte att blunda för och jag vill skilja mig.
Det kom fram i höstas och han vill inte.
Vi gick till familjerådgivningen, men det gick inte bra. Men han vill ändå inte.
Han tänker att vi klarar det och att allt är bra.
Så.
Jag vet inte hur jag ska öppna den burken med orm. Igen.
Och sen tänker jag på barnen och så går det en dag igen... En vecka osv.
Jag vågar inte.
Han är bra på att argumentera och jag brukar alltid tappa tråden, säga saker som blir tokiga när vi argumenterar...
Just därför brukar vi inte argumentera heller. För jag viker mig.
Jag vill behålla huset. Han har inte råd. Så all hans rädsla och hur han säger att han älskar mig är jag rädd kommer bytas ut mot helt andra känslor sen.. och jag vet inte hur jag ska stå emot den tsunamin som kommer att komma
Det kom fram i höstas och han vill inte.
Vi gick till familjerådgivningen, men det gick inte bra. Men han vill ändå inte.
Han tänker att vi klarar det och att allt är bra.
Så.
Jag vet inte hur jag ska öppna den burken med orm. Igen.
Och sen tänker jag på barnen och så går det en dag igen... En vecka osv.
Jag vågar inte.
Han är bra på att argumentera och jag brukar alltid tappa tråden, säga saker som blir tokiga när vi argumenterar...
Just därför brukar vi inte argumentera heller. För jag viker mig.
Jag vill behålla huset. Han har inte råd. Så all hans rädsla och hur han säger att han älskar mig är jag rädd kommer bytas ut mot helt andra känslor sen.. och jag vet inte hur jag ska stå emot den tsunamin som kommer att komma