T
Thornbird
Nu vill jag ha många kloka svar från er som sysslar med avel
Hur och när började du? Började du i liten skala med kanske ett enda sto, eller satsade du för fullt på en gång? Hur gammal var du (frivilligt att svara på såklart)?
Är/var du ensam eller är hela familjen involverad?
Är hästuppfödning din huvudsyssla, eller bara en hobby vid sidan av jobbet?
Vad är målet med just ditt avelsarbete? Är du inriktad på någon specifik ras/tävlingsgren?
Har du egen hingst, eller använder du dig av andra hingstar?
Jag har alltid haft en dröm att skaffa en egen gård och föda upp hästar. Nu börjar jag ju bli vuxen, men har ännu inte hittat en sysselsättning som jag känner att jag vill ägna mig åt.
Är det möjligt att starta en avelsverksamhet när man är ung och ensamstående?
Behöver man ha ett heltidsjobb innan man kan skaffa en gård och börja med sin verksamhet, eller kan man gå någon annan väg? Kanske ta emot inackorderingar osv?
Vad bör man veta/kunna/tänka på innan man börjar?
Hur och när började du? Började du i liten skala med kanske ett enda sto, eller satsade du för fullt på en gång? Hur gammal var du (frivilligt att svara på såklart)?
Är/var du ensam eller är hela familjen involverad?
Är hästuppfödning din huvudsyssla, eller bara en hobby vid sidan av jobbet?
Vad är målet med just ditt avelsarbete? Är du inriktad på någon specifik ras/tävlingsgren?
Har du egen hingst, eller använder du dig av andra hingstar?
Jag har alltid haft en dröm att skaffa en egen gård och föda upp hästar. Nu börjar jag ju bli vuxen, men har ännu inte hittat en sysselsättning som jag känner att jag vill ägna mig åt.
Är det möjligt att starta en avelsverksamhet när man är ung och ensamstående?
Behöver man ha ett heltidsjobb innan man kan skaffa en gård och börja med sin verksamhet, eller kan man gå någon annan väg? Kanske ta emot inackorderingar osv?
Vad bör man veta/kunna/tänka på innan man börjar?