Hur bor du?

Sv: Hur bor du?

Oj vad många som bor på gård, fy så härligt! Jag har nog det minsta boendet hittills i tråden. Jag bor i en studentlägenhet på 25 kvm med min hund. Det är litet men det funkar tills jag har råd att ha något finare och större.

JAg har också bott i liten lägenhet, 27 kvm. Inköpt för hiskeliga 5´000 kr med hyra på 1400 kr :D
Älskade mitt lilla krypin!

Jag bor på gård i Skåne tillsammans med sambo, hundar, hästar, får, hönor och katter. Kan absolut inte tänka mig att bo i stan.

Jag äger en liten tvåa i en förort söder om Stockholm. Älskar den av hela mitt hjärta :love: Bor där med min käraste sambo och nada husdjur. Just nu är den dock uthyrd då vi flyttar till Madrid om en vecka. Då kommer vi att först att ha undervåningen i en stor villa i en förort och sedan kommer vi att hyra en liten central lya som vi kan ha själva.

Kl

65 kvm på Södermalm, något trångt (:D ) men vi har 2,70 i takhöjd, kakelugnar och numer stor balkong, stuckatur och hela baletten, anno 1890.
Planen är att bygga om till en minitrea under året. Kompletterar med sommarstuga i skogen och externt lager för all förvaring vi behöver.

Jag hyr ett litet hus på 24 kvm plus sovloft på en gård i Roslagen. Här har jag bott i knappt fyra månader. Hyran är billig men så är det en aning primitivt också. Dusch och tvätt får jag sköta i hyresvärdens hus som ligger precis bredvid. I övrigt har jag inga andra grannar på nära håll och det passar min perfekt. Jag har en liten yta utanför där jag kan odla.

Boendet är helt okej men inte riktigt vad jag drömmer om. Jag tänker inte stanna här mer än kanske några år. Drömmen är att köpa ett eget hus så jag håller på att spara till det.

Bor på egen gård (huset är ca 135-140kvm) sedan 10år med sambon. Inga barn, bara 2hundar en katt och 11får. Hästarna slutade jag med för 2år sedan.

Särbo. Har en son på snart 9, hund och en katt. Mitt boende är en hyresrätt på 3 rok på 91 m2 med gräsmatta och lite rabatter runt om, altan och uterum. Påminner om ett litet radhusområde med en gränd mellan de två husen. Området är mysigt och välskött och grannarna helt okej och bor ett blandat gäng med ungar här så sonen har lekkompisar. Området ligger lite avsides nära skog men har gångavstånd till samhället...som är en liiiten ort.

Bor på 25 kvadrat, bostadsrätt köpt för ÅTTA ÅR SEN! Hur gick det till? Skitsamma för 15 500 kronor. Avgiften är 1650 kronor i månaden varav 150 är för bilplatsen. El och basutbud av tv ingår. Trivs bra och är mycket nöjd med att det är billigt.

Bodde under flera år på 14,5 kvadrat, de två första åren hade jag dusch i källaren. Sen byggde de om och lägenheten blev 16 kvadrat med dusch.

Edit: bor själv med dammråttorna och två jourhemskatter.

16 ha gård med ett hus från 1880-talet byggt av en släkting. Mina barn är väl minst 6 generationen - det gamla huset revs på 20-talet. Boytan är väl 150-200 kvm - beroende på om man räknar källarn o vinden. Maken, jag, två söner, två hundar, två katter får plats inne. 3 hästar på lösdrift, 35 dvärghöns och några tusen bin finns också.

Som rubriken säger, det skulle vara intressant att veta hur Buke-folk bor. Är det lägenhet? Villa? Gård? Hyres- eller bostadsrätt? Hos föräldrar? Själv? Sambo?

Dela gärna med er :)

Hus på landet, en mindre villa byggd på slutet 70-början av 80-talet. Ca 100 kvm.

Vi har fyra grannar vars hus vi ser när vi är på tomten. Annars är det skog, ängar och insjövatten som ingår i utsikten.

Ca 8 km till närmaste stad där vi jobbar.

Vi köpte huset för ca 3,5 år sen. Bor med man och två barn (6 och 2,5 år).

kl

Jag bor med min sambo i en lägenhet (hyresrätt, 1:a hand), 3:a, på 84 kvadrat. Nyrenoverad 2012, med öppen spis och balkong. Jag älskar lägenheten, den är helt fantastisk och ligger också i min favoritstad :)

Bor tillsammans med make, hundar och katt i ett stort stenhus på skånska landsbygden. Huset som är byggt i mitten på 1800-talet är egentligen löjligt stort för oss med sina nästan 300 kvm, men vi älskar det. Vi har stor parktomt men inget eget stall eller egen betesmark, så hästen är inhyst fem minuter bort. Kan inte tänka mig att bo någon annanstans.

Många av oss har nog den perioden i livet bakom oss.
Jag har bott i en etta med snedtak och kokvrå på 21,5 kvm, på tredje våningen utan hiss, med gemensam dusch i källaren...
Inte särskilt lyxigt men oerhört billigt!

Så är det ju! Nu har jag det lite lyxigare än så med eget badrum och kokskåp men det är fortfarande inte var man trodde att man skulle vara vid 26 års ålder :p

JAg har också bott i liten lägenhet, 27 kvm. Inköpt för hiskeliga 5´000 kr med hyra på 1400 kr :D
Älskade mitt lilla krypin!

Det är ganska najs, om man tänker på hur man kunde ha haft det :) Det ända jäkliga är att man inte får ha djur här (ooops) och att kokskåp innebär väldigt liten bänkyta så det blir svårt att laga den mat man vill laga.

Är egentligen ungdom men denna tråden var för rolig för att inte ta del av :)

Jag bor i en totalrenoverad (helt nybyggd) lägenhet i ett fult 60-tals hus som är på två våningar. En 1:a på 30 kvm som jag delar med en hund. Lägenheten är riktigt smart planerad, och otroligt mysig, men på tok för dyr så kommer tyvärr få säga upp den till sommaren då jag inte kan betala hyran när CSN inte kommer :(

Bor i Karlstad för studier och kommer från Uddevalla. Tänkte bjuda på lite bilder imorgon när solen gått upp :)

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 917
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 469
Senast: Squie
·
Hemmet Jag planerar att flytta till Stockholm eller någonstans i närheten, tidigast den 1/12, och alternativet att hyra en omöblerad lägenhet...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: Amha
·
Juridik & Ekonomi Jag och sambon vill skriva testamente för att "reda ut" ett par saker. Men vi har ju absolut inte råd att ta hjälp av någon att skriva...
2
Svar
25
· Visningar
1 338
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar