Hur bor du?

Sv: Hur bor du?

Jag bor i studentkorridor med eget badrum men delat kök. Är dock värdelös på matlagning och spenderar mest tid i köket för att heja på grannarna, äta mackor och dricka kaffe. Ligger omkring Östermalm. :)

Jag bor med sambo och hund i en hyreslägenhet. Ca 62 kvm + stor balkong i utkanten av Malmö. Dock vill vi båda ut på landet så just nu håller vi på att sälja sambons lgh (den hyrs ut i andra hand för tillfället) och hoppas att till våren kunna köpa en liten gård som först kommer fungera som sommarställe typ, för att sedan bli vårt permanenta boende :)

Småbalslogen på familjegården stod tom, så jag byggde om loftet till bostad!

Det är fönstren in till mig som syns på bilden, min entrétrappa på gaveln.
1511566_10152029310268666_1145223184_n.jpg

Och så här ser det ut när man kommer in, köksdel till höger utanför bilden.
944768_10151937891503666_1982461817_n.jpg

Nääe :love:

Jag och min sambo bor på sluttningen av ett berg på landet med en helt fantastisk utsikt i en stor villa på drygt 170 kvm med tillhörande stall ihop med en liten hund, två hästar, en innekatt och fyra stallkatter. Våra barn har flyttat hemifrån så egentligen är huset alldeles för stort för oss men vi trivs så bra att vi bor kvar. Vår yngsta, min dotter, flyttade hemifrån för 2,5 år sedan och bor och pluggar i en stad drygt 8 mil härifrån på universitetet. Min son bor och jobbar i närmaste stad drygt en mil härifrån. Min sambos dotter som är föräldraledig och hans son som just nu pluggar till lastbilschaufför bor i närmaste samhället några km bort.

I en Tvåa 5 minuter från centrala Melbourne. Har stort underbart badrum, litet sovrum och ett stort rum kombinerat kök/vardagsrum. Betalar multum för att bo där, men jämfört med andra lägenheter i området är den billig. Och det bästa av allt, utsikten:

dsc_0219_51116d5cddf2b3134f92fa1d.jpg

Lite av vardagsrummet
img_20130201_213053_510b99b8ddf2b30a5d322895.jpg

Skulle själv vilja bygga om skullen ovanför gamla lagårn på samma sätt:love:
Har du någon koll på om, och i såna fall, vilka tillstånd som krävs?
Lagårn håller på att byggas om till verkstad och det är ingen stor yta, ca 35 kvm, så en liten lägenhet skulle det bli;)

Bor för övrigt på en liten gård med yngsta sonen, samt hästar, hund och katter. Två bostadshus på 120 respektive 50 kvm

Jag hyr en "lägenhet" på en stor gård och har hästen inackorderad i stallet på gården. Min lägenhet ligger på ovanvåningen av ett garage så det känns mer som ett hus egentligen.

Det är en liten 2:a, passar mig och hunden perfekt. Jag kan stå i sovrummet och titta genom mitt fönster ner på Blomman när han står i boxen. I min värld kan man inte bo bättre :love:

Exakt så bodde jag i tre år fram till i somras, som jag trivdes!

On topic:

Kan ju passa på och svara på min egna fråga också ;)
Numera bor jag och sambon på en gård på landet med hästar, hund och katt. Huset är 170kvm och gården är totalt på 9ha. Vi har renoverat en hel del under sommaren så nu är det bara lite småfix kvar. Vi trivs jättebra!

Kl

Jag bor med min man och våra två hundar i en underbar villa i Skänninge mitt på östgötaslätten. Bott här snart tre år och trivs fantastiskt bra!

Jag bor med sambo och hund i en hyreslägenhet. Ca 62 kvm + stor balkong i utkanten av Malmö. Dock vill vi båda ut på landet så just nu håller vi på att sälja sambons lgh (den hyrs ut i andra hand för tillfället) och hoppas att till våren kunna köpa en liten gård som först kommer fungera som sommarställe typ, för att sedan bli vårt permanenta boende :)
Alltså, du och din ingenjör... :love:

En nybyggd trevaningsvilla mitt i en stad pa 250.000 invanare.
Bor med min man, var dotter samt en tjej som jobbar at oss som nanny.

Dromhuset ar ett stort viktorianskt hus pa landet med eget stall men det ar inte praktiskt just nu...annars foredrar jag verkligen livet pa landet.

Aaaaaahhhhh det later hur mysigt som helst!
Forutom alla ormar och kryp men de bortser jag ifran for jag slar vad om att ni har sol och varme?

kl

Hyrestvåa på 56 kvm i närförort till Sthlm. Lägenheten är bra, vi har en stor balkong men jag längtar ut till hus och landet. Bor med sambo och 2 katter. Hoppas köpa tomt längre ut från staden under året :)

kl - Byggde hus 2002 och stall 2003, så en lagom gård utanför Halmstad. Make, två hästar, en hund och tre katter. När vi byggde hade vi tre barn hemma också, men nu har alla flyttat, så vi har gott om plats :)

Tycker jag har alla fördelar, bor på landet, men bara sju minuter med bil till stadsgränsen, där finns affärer, mitt jobb, nån minut till och vi har ett Eurostop och köpcentrum.

Vi tittade på gårdar, men här runt får du antingen betala multum, eller köpa ett renoveringsobjekt eller flera mil utanför stan. Flera föll också på för små hus. En gård vi tittade på hade ett toppenstall, tolv boxar, spolspilta, varm sadelkammare mm, men huset hade ett (1) sovrum...Men vi hade tur och sprang bokstavligen på den här tomten på tre hektar, med en liten äng och lite skog.

Ser jättemysigt ut!

JAg har också bott i liten lägenhet, 27 kvm. Inköpt för hiskeliga 5´000 kr med hyra på 1400 kr :D
Älskade mitt lilla krypin!

Har du köpt 27 kvm för 5000000, eller missförstår jag totalt? Låter fullkomligt vansinnigt om det är så. Eller bor du i någon hiskeligt dyr storstad?

Det är mysigt! (Förutom spindlarna. :crazy:) Och ja, sol och värme har vi. Förra veckan hade vi över 40 grader 5 dagar i sträck, det var lite väl mycket. Nu ligger det runt behagliga 35. :)

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 917
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 469
Senast: Squie
·
Hemmet Jag planerar att flytta till Stockholm eller någonstans i närheten, tidigast den 1/12, och alternativet att hyra en omöblerad lägenhet...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: Amha
·
Juridik & Ekonomi Jag och sambon vill skriva testamente för att "reda ut" ett par saker. Men vi har ju absolut inte råd att ta hjälp av någon att skriva...
2
Svar
25
· Visningar
1 338
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar