Hur bor du?

Sv: Hur bor du?

Bor med sambo och 3 hundar i liten hyres 2a.

Har i perioder letat gård/hus/större lägenhet men inte hittat rätt ännu.
Dessutom bor vi bra, lägenheten är nyrenoverad, läget kanon, vi trivs mycket bra och hyran är snorbillig :D

Det enda vi saknar egentligen är väl en egen uteplats och ett gästrum samt att det hade ju varit fint att äga istället för att hyra så vi hade kunnat fräscha upp tex kök och badrum.

Jag bor med min man och två katter på 16'de våningen (:love:), i en nyrenoverad hyreslägenhet på ca 80 kvadrat, en trea :)
Relativt centralt i Göteborg, eller ja, precis vid Frölunda torg för er som har koll på staden :p

Bor inneboende i i Lund. Jag, van vid storstäder, tycker det är skitcentralt medan mer ingrodda Lundabor menar att jag bor vid världens ände :p Har matbutiker, pizzeria, apotek och bibbla ett stenkast härifrån, massvis med bussar runt hörnet och är i Lunds centrum på 10 minuter med cykeln. Vi är två pers i en rymlig trea (HR) så förutom våra egna rum så delar vi på hall, vardagsrum, kök och två (!) badrum.

Vi bodde med 5 barn på våra 115kvm innan äldste flyttade hemifrån. Så du kan alltid tänka att det finns dem som har det mer trångbott :-) Jag brukar tänka på vissa familjer som bor i stan med oerhört få kvm och många människor och tycka att vi har det ganska OK.....

Du vann, min sambo är bara 4de generation här.
Jag bor hos min sambo på hans släktgård som han arrenderar av sin pappa.
Vi bor i pappans hus bland alla pappans saker.
Vissa saker är bra och fina och så medan andra mest är i vägen.

Känner igen det där med att bo bland andras saker! Hamstrar har nog alla generationer varit här. Men det har sin charm och här finns många fina gamla orörda möbler som klarat sig från vit färg osv...

Vi bodde med 5 barn på våra 115kvm innan äldste flyttade hemifrån. Så du kan alltid tänka att det finns dem som har det mer trångbott :-) Jag brukar tänka på vissa familjer som bor i stan med oerhört få kvm och många människor och tycka att vi har det ganska OK.....

Jag tycker ofta att storleken inte har jättestor betydelse.
Däremot spelar planlösning och hur man utnyttjar få kvadratmeter stor roll.

Bor på gård med sambo, barn, hund, katter och två hästar. Vi köpte år 2010 och vi har sedan dess renoverat som galningar :)

kl

Bor i ett BR radhus på 6rok uppdelat på tre våningar, i en stockholmsförort.
Men nej vi är ingen stor familj, det är jag - sambo - dotter och ödla som samsas om utrymmena :D
(fick köpa det billigt så storleken bara hängde med liksom)

Vi har 5 min gångväg till litet centrum, 5 min åt andra hållet leder till en sjö och en badplats och lite skog.
Tar man bilen är man vid globen på 5 minuter, eller med pendeltåget kan man nå centrala sthlm på 20 minuter.

Trivs väldigt bra, speciellt med området och dotterns dagis. Nära till allt man kan behöva, men samtidigt en hel del natur på gångavstånd!
Radhus är perfekt då vi ej är så händiga eller har särskilt gröna fingrar! Har altan på ena sidan och en balkong och en liten gräsplätt på andra sidan.

kl

Bor i en liten ort i Dalarna, så centralt det kan bli i en av de små orterna;) Har ca 100 meter till affären och busshållplats till närmsta stad alldeles utanför dörren. Har min foderhäst uppstallad hemma hos syster som bor på gångavstånd. Egentligen är det perfekt, men jag är less på att det aldrig händer ngt roligt i den här lilla hålan, så jag letar jobb och bostad i Sthlm!

Vi bodde med 5 barn på våra 115kvm innan äldste flyttade hemifrån.

Häpp!

Jag bor centralt i en av de större städerna. 120 kvadratmeter, tyckte att det var galet trångt när vi hade två hemmaboende (stora) barn.

Nu, utan hemmavarande barn, är det större än vi strikt sett behöver, men det verkar inte löna sig nämnvärt att flytta till mindre pga låg hyra, enligt sporadiska kollar på bostadsmarknaden.

Liten hästgård utanför Flyinge med sambo, hästen och en inackorderad kompishäst. Vill inte bo här hela livet, saknar skogen och backarna! Hästen börjar dock acceptera blåsten efter drygt ett år som Skåning och det är iofs skönt att i princip helt slippa knott/mygg/blinningar.

Lägenhet nästan inne i stan, kan gå överallt vilket jag älskar. Jag bor egentligen själv med katten, men flickvännen sover här i princip jämt.

Min man och jag bor på vår gård i en liten by på Hallandsåsen. Boningshuset är på 93 m2 och räcker till oss och våra två hundar, vår son är utflugen sedan många år.
Vi har 4 ha egen mark och arrenderar ytterligare 2,5 ha så det räcker till våra fyra hästar och de fem fåren.

Kl*
Bor ensam med mina dammråttor och sängkvalster.
Nybyggd 1:a på 26kvm med köksskåp. Diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare :love:

Hyresrätt genom en stiftelse som endast hyr ut lägenheter till personer anställda på min arbetsplats.
1,5mil till jobbet. Krypavstånd till bussen. 35 min med pendeltåg till Sthlm.

Trivs bra. Svårt med boende i huvudstaden så är glad över att slippa bo hemma hos päronen.
Dock är hyran lite väl hög och att bo i samma hus som sina arbetskamrater är kanske inte drömmen men det funkar.
Önskvärt hade kanske varit att bo mer centralt och ngt större, typ 1,5 med sovalkov...

Hyreskontraktet sträcker sig över 4 år, sen förväntas jag ha hittat ett mer permanent boende i huvudstaden :cautious:

Bor med sambo i ett hus ( 172 kvm) i ett mindre bysamhälle utanför stan som består av en äldre husdel samt en nyare tillbyggd del. Nya delen består av en stor hall, stort vardagsrum med högt i tak och tegelvägg runt. Samt toa/dusch och sovrum.
Renoveringsbehov finns bl.a. att totalrenovera gamla badrummet.
Lagom stor tomt med flera äppelträd, päron och två plommonträd.
I huset bor även två kanariefåglar ett antal fiskar och min groda.

KL

Bor i Karlstad inne i stan i en liten etta på 20 kvm. Det är tur att jag bor ensam, ingen annan får plats här inne ;) Den fungerar dock jättebra till mig än så länge! :)

Vissa helger åker jag dock hem till mina föräldrar i Örebro och dom bor i en villa på 200 kvm + källare :love:

KL

Jag bor i en BR, två rum 49,5 kvm i en Stockholmsförort. Tar väl ca 20 min med bil till centrala Stockholm. Jag bor själv och tror nog jag vill flytta om ett tag, saknar balkong!

Ja, jag brukar försöka tänka så när jag måste klättra över datorer och symaskiner som står i köket.... hade gärna velat ha ett särskilt rum för symaskin o tyger. Maken har ett rum för datorer och han hade nog gärna haft ett till :D Vi har för mycket prylar.

Då har ni gott om plats - med lyx att ha ett prylrum! Vi har 3 sovrum, ett vardera till barnen 9, 13 och 16 och sedan ett kombinerat vardagsrum, kontor och sovrum för resterande 3 personer.

(Till saken hör dock att vi har sådär 300kvm ladugård och diverse ekonomibyggnader att ha prylar i också.)

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 919
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 469
Senast: Squie
·
Hemmet Jag planerar att flytta till Stockholm eller någonstans i närheten, tidigast den 1/12, och alternativet att hyra en omöblerad lägenhet...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: Amha
·
Juridik & Ekonomi Jag och sambon vill skriva testamente för att "reda ut" ett par saker. Men vi har ju absolut inte råd att ta hjälp av någon att skriva...
2
Svar
25
· Visningar
1 338
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar