Hur bor du?

Sv: Hur bor du?

Jag bor själv med 2 hundar i en bostadsförening i centrala Malmö. Jag har en tvåa i ett hus byggt i slutet på 1920-talet.

kl
Bor med make i en liten 3a (52,5), bostadsrätt. Drömmer om hus och längtan är stor men jag studerar och han är arbetslös så just nu känns drömmen långt borta..jag hoppas den kan uppfyllas snabbare än jag tror för jag trivs inte alls i lägenhet..

Ensam i bostadsrätt på fjärde (översta) våningen i Värnamo. 43 m2. Stort rum, litet kök, litet badrum, hall och klädkammare. Ingen hiss.

Jag bor med min sambo i en hyreslägenhet i centrala Linköping. En tvåa på 65 kvm på andra våningen i ett gammalt trevåninghus. Älskar vår lilla lägenhet så pass att jag aldrig skulle vilja flyttas härifrån ;) Trivs med att bo i lägenhet men också att hyra, mycket säkert för att vår hyresvärd är världens bästa.

Bor i hus med låg standard, som jag hyr, utanför Höör i Skåne. Jag bor här med tre barn, två hundar och en katt. Längtar till lägenhet och stad.

Har kamin som just nu alltid används, såååå mysigt att sitta där med hundarna och glo på tv på kvällen.

Huset är på 100 kvm fördelat på 5 rum och kök. Nära till åkrar om man tycker att det är fint. 2 km från buss som går till två olika orter/städer, 3 km till en annan buss som går till ytterligare en ort. Båda två går på väldigt dumma tider som inte passar mig alls.

Hästen är inhyrd ca 13 km från hemmet nära en stad.

Litet gult enplans kedjehus, nyinflyttade håller fortfarande på att bo in oss. Huset är på 85 kvadrat, 3 rok. Jag bor här med min man och våra två katter. Mindre tomt än vad vi haft förut och en stor inglasad altan. Tror vi hittat ett bra, billigt och praktiskt boende där vi kommer kunna bo kvar i ända till det är dags för "hemmet"

kl
Hyr hus på sambons föräldragård, 100 kvm helrenoverat på tidigt 90-tal. Drömmer om större mer välplanerat boende som ligger mer än 20 cm ifrån en 70-väg.

KL

Bor just nu i korridor med delat kök och badrum med 9 till tjejer. Men dem är tysta och lugna än så länge, och jag är mest i labbet så det är ok ;) hoppas på att få tag på en delad lägenhet i maj när kontraktet är slut, helst med snälla personer som tycker att det är ok om både katt och make blir importerade så småningom :love:

Äger hus i Sverige med maken, från 1880. Stackars maken är lämnad själv med alla renoveringar tills det är i skick för uthyrning.

Sambon är 7:e generationen på denna gård .....

Du vann, min sambo är bara 4de generation här.
Jag bor hos min sambo på hans släktgård som han arrenderar av sin pappa.
Vi bor i pappans hus bland alla pappans saker.
Vissa saker är bra och fina och så medan andra mest är i vägen.

*kl
Bor med sambo, 3 hundar och en katt på en norrbottensgård från 1904. 230kvm, varav ca 100 är oinredda (work in progress... vi är lite långsamma med renoveringar om man säger så...). 15km från "stan", ser två grannar, 3 efter lövfällningen innan snön kommer. 5ha åkrar som arrenderas ut till en potatisbonde.

bor just nu i en hyrd stuga på ca. 50 kvm med sovloft, men kommer i april flytta till en lägenhet på 60kvm, en hel övervåning i ett litet lägenhetshus med totalt 3 lägenheter. då hamnar jag 2 km från stallet, jämfört med dagens 4 mil enkel väg... ;)
det är bara jag och hunden som slåss om utrymmet :)

Jag bor med sambo, barn, katt och två kaniner i ett litet hus i utkanten av en liten by utanför en liten stad ( :p ). 15 resp 45 min till större städer och 2 h till den STORA staden.

Har mina två hästar också här.

Vi flyttade hit i somras, bygger och renoverar för fullt. När allt blir klart kommer det bli kanoners, älskar verkligen stället :love:

Jag bor i Öregrund på Roslagskusten i en liten 1,5:a 45kvm med snedtak uppe på systembolaget. 38 trappsteg för att vara exakt. Jag bor själv med mina dammråttor men ofta hänger min karl här med.

kl

Jag bor tillsammans med min sambo och fem fiskar i en hyreslägenhet på ca 70 kvm, en tvåa. Jag trivs inte. Ska dock förnya inredningen o se om det blir bättre. Sen förhoppningsvis flytt om ca ett halvår så vill inte ändra för mycket heller.

//r

Oj vad många som bor på gård, fy så härligt! Jag har nog det minsta boendet hittills i tråden. Jag bor i en studentlägenhet på 25 kvm med min hund. Det är litet men det funkar tills jag har råd att ha något finare och större.

Just nu på 40 kvadrat i stockholmsförort. Gillar lägenheten då det är nära till stan men längtar till hösten då jag ska få flytta in i nyrenoverad 3:a precis vid havet! Längtar!

Jag är splittrad angående boende. Ibland vill jag bo på landet och ha hästgård, men samtidigt vill jag bo nära Sthlm eller annan stad i den storleken. Problemet är bara att hästgårdar i den här regionen blir vääääldigt dyra så någon sådan lär det aldrig bli!

Bor på en liten vit Skånegård på landet några km från närmaste samhälle. Gården består av ett litet halvmodernt hus (ca 80 kvm) + ett relativt nybyggt stall + ett gammalt stall och några tunnland mark. Det ligger öppet i det skånska backlandskapet och med trevliga grannar nära inpå.

Här bor en hund, en katt, två hästar och så jag.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 919
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 469
Senast: Squie
·
Hemmet Jag planerar att flytta till Stockholm eller någonstans i närheten, tidigast den 1/12, och alternativet att hyra en omöblerad lägenhet...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: Amha
·
Juridik & Ekonomi Jag och sambon vill skriva testamente för att "reda ut" ett par saker. Men vi har ju absolut inte råd att ta hjälp av någon att skriva...
2
Svar
25
· Visningar
1 338
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar