Hur börja skilja sig med småbarn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Ska jag säga vad jag hade önskat? Jag är lika övertygad som du att du behöver tid själv och bara vara. Men jag skulle önska att fortfarande vara en del av ditt liv. Att vi på något sätt hittade något sätt att fortfarande ha ett förhållande för jag tror att jag fortfarande kan göra något bra för dig, och vara bra för dig... Men där tror vi olika.


Det var ju när jag trodde att jag kunde förvänta mig... Villa,vovve, valium. Det var aldrig min dröm. Visst ville jag ha sex med dig ibland. Jag åtrår dig. Men det finns säkert en lösning... Hade du bara varit en sexpartner hade det inte varit svårt att byta ut dig. Du var ju min bästa kompis och sen mor till mina barn. Så då har jag tre personer jag måste byta ut dig mot ...

Men ett förhållande är väll att 95% diskutera saker. .. så kan vi det så går det ju lätt? Eller hur? Vad är det som är svårt. Sex och samlevnad?

Jag försöker förstå
Det hade varit enkelt att förstå om det var "jag har träffat en annan..." Jag menar bara att det känns som du stängde av den delen av dig själv, all fysisk kärlekskänsla ... Har du lekt med dig själv sen vi flyttade isär... Samtidigt förstår du vad jag menar med att du stängt av helt.

Vet du varför jag ställer alla frågor?
Och jag vet att jag inte har rätt att ställa frågorna, det är för att jag tror att jag kan hjälpa och av ren nyfikenhet. Det vore lättare om jag bara vända ryggen till om allt som jag gjort innan. "

Jag vill fortfarande bara ditt och vår familjs bästa. Även om du inte alltid tror mig. "
Han är helt gränslös, han vägrar acceptera att du inte vill. Att du inte vill är nog, han måste inte förstå, men han måste acceptera. Det är dock hans eget jobb inte ditt.

Kanske kan du sätta en klocka på era samtal typ en ungstimer på ca 3 minuter och när den ringer säga att oj nu måste jag gå, xxx händer just nu. Så blir samtalen inte så långa. Sitta och lyssna på hans rants är ju helt meningslöst, de verkar ju även i princip vara monologer så din delaktighet krävs ju inte.
 
Tack Buke ❤️ i fredags kände jag mig lätt för första gången på länge, jag skreksjöng och dansade och livet kändes bra.

Nu är allt kaos och tungt igen. Men jag HAR gått, papprena ÄR inskickad, jag HAR ett ärendenummer. Om ett år är allt klart.

Tack för alla svar! Ni är en "jury" utan vissa glasögon. De flesta jag mött nu har ju ändå "glasögon" med fokus på vissa punkter. Ni vet ju iofs bara min sida. Men ändå... Det hjälper mig oerhört när jag är så färgad efter alla år (bara 20.... :sorry:)

Men jag har många år kvar förhoppningsvis att LEVA! Det blev bara väldigt mycket på en vecka när det varit lugnt ett tag...
Det är "din sida" som gäller. Du har ingen skyldighet överhuvudtaget att anpassa dig och ledas efter andras sidor. Vuxna människor har ansvar för sina egna liv och kan inte mena att andra ska offra sig/anpassa sig/förstå och lyda för att deras liv ska bli som de önskar. Det faller på sin egen orimlighet och är fruktansvärt destruktivt. 20 år räcker. Nu är det du och ditt liv som gäller. Äntligen! :love:
 
Tack Buke ❤️ i fredags kände jag mig lätt för första gången på länge, jag skreksjöng och dansade och livet kändes bra.

Nu är allt kaos och tungt igen. Men jag HAR gått, papprena ÄR inskickad, jag HAR ett ärendenummer. Om ett år är allt klart.

Tack för alla svar! Ni är en "jury" utan vissa glasögon. De flesta jag mött nu har ju ändå "glasögon" med fokus på vissa punkter. Ni vet ju iofs bara min sida. Men ändå... Det hjälper mig oerhört när jag är så färgad efter alla år (bara 20.... :sorry:)

Men jag har många år kvar förhoppningsvis att LEVA! Det blev bara väldigt mycket på en vecka när det varit lugnt ett tag...
Även fast vi bara har din sida, så är det din sida som gäller. DU ska må bra i DITT liv. Hans sida och hans välmående är hans sida och den får han stå för själv.
 
Tack Buke ❤️ i fredags kände jag mig lätt för första gången på länge, jag skreksjöng och dansade och livet kändes bra.

Nu är allt kaos och tungt igen. Men jag HAR gått, papprena ÄR inskickad, jag HAR ett ärendenummer. Om ett år är allt klart.

Tack för alla svar! Ni är en "jury" utan vissa glasögon. De flesta jag mött nu har ju ändå "glasögon" med fokus på vissa punkter. Ni vet ju iofs bara min sida. Men ändå... Det hjälper mig oerhört när jag är så färgad efter alla år (bara 20.... :sorry:)

Men jag har många år kvar förhoppningsvis att LEVA! Det blev bara väldigt mycket på en vecka när det varit lugnt ett tag...
Vad glad jag blir att du har fått glädjen tillbaka
 
@Framtiden, ang det här med telefonsamtalen, om det blir svårt att lägga ifrån sig luren osv när han börjar gorma om annat, kan du redan när du ringer säga "Hej, du, jag ska iväg om 10 minuter men vi kan prata fram till dess" och så får han 10 minuter på sig att säga det han vill/behöver, sedan avslutar du med hänvisning till att du ska iväg? (eller ska ordna med mat, tvättstuga eller whatever)

Då har han fått sin förvarning, fått chans att snabbt säga det han ska och du har varit snäll mot honom och visat att du ger honom tid trots att du är upptagen med annat? Kanske blir det lättare att hålla samtalet kort? För jag förstår verkligen att det är svårt att, när han redan är igång, avbryta med att säga att du ska iväg.
 
@Framtiden, ang det här med telefonsamtalen, om det blir svårt att lägga ifrån sig luren osv när han börjar gorma om annat, kan du redan när du ringer säga "Hej, du, jag ska iväg om 10 minuter men vi kan prata fram till dess" och så får han 10 minuter på sig att säga det han vill/behöver, sedan avslutar du med hänvisning till att du ska iväg? (eller ska ordna med mat, tvättstuga eller whatever)

Då har han fått sin förvarning, fått chans att snabbt säga det han ska och du har varit snäll mot honom och visat att du ger honom tid trots att du är upptagen med annat? Kanske blir det lättare att hålla samtalet kort? För jag förstår verkligen att det är svårt att, när han redan är igång, avbryta med att säga att du ska iväg.
Eller 5 minuter? Det är också en lång tid att lyssna på hans manipulerande rants.
 
Tack Buke ❤️ i fredags kände jag mig lätt för första gången på länge, jag skreksjöng och dansade och livet kändes bra.

Nu är allt kaos och tungt igen. Men jag HAR gått, papprena ÄR inskickad, jag HAR ett ärendenummer. Om ett år är allt klart.

Tack för alla svar! Ni är en "jury" utan vissa glasögon. De flesta jag mött nu har ju ändå "glasögon" med fokus på vissa punkter. Ni vet ju iofs bara min sida. Men ändå... Det hjälper mig oerhört när jag är så färgad efter alla år (bara 20.... :sorry:)

Men jag har många år kvar förhoppningsvis att LEVA! Det blev bara väldigt mycket på en vecka när det varit lugnt ett tag...
Men hallå det är ingen rättegång det här. Du vill inte vara ihop med honom, punkt slut.
 
När han säger och gör sånt där mår du inte bra, eller hur? Det innebär att det han gör emot dig är fel. Det han gör när han säger så kallas gaslighting, och är en form av psykisk misshandel. Du har gjort rätt. Ditt val grundar sig i att han behandlat dig, era barn och ert liv tillsammans illa. Inget han säger nu kan ändra det. Du har valt rätt :heart

Exakt detta.

Det är gaslighting. Det är misshandel.

Jag har också varit med om det, och det är jättesvårt att hålla upp "skölden" och hålla gränserna när någon man älskat och litat på använder mentalt/emotionellt våld mot en.

Men fortsätt håll ut. Karln är sjuk i huvudet.

Det är INTE dig det är fel på.
 
Jag blir tokig av att läsa hans sörja. Han har haft FLERA ÅR på sig att rädda ert förhållande och valde att fullständigt skita i det. Förhållandet är tvärslut. Det finns absolut inget mer att prata om utöver praktiska saker kring barnen. Ni behöver inte ens prata om hur det var, det får han ta med sin psykolog.
 
Var ett inslag om kända riskfaktorer för dödligt våld i nära relationer på P4 Uppland i morse. Hittar inte länk till det exakta inlägget, men här är hela programmet https://sverigesradio.se/avsnitt/2053919. Var strax före klockan 8, kanske 5-10 i.

Det är bekräftat genom forskning att risk för dödligt våld är högre från män som använt strypvåld i sin misshandel. En faktor som också ökar risken är att en separation nyligen skett. Och om mannen uttryckt självmordstankar.
Jag hoppas att du hittar inslaget @Framtiden och tar till dig innebörden av det. Träffa honom inte utan andra vuxna (som du litar på!) i omedelbar närhet. Släpp inte in honom i ditt hem. Bli inte en av de alldeles för många i statistiken som dödats av sin partner/ex-partner.

(Det är dessutom fler kvinnor som dödats i nära relationer än personer som dör av skjutmomgar i gängrelaterad våld. Men det var inte det som lyftes som den stora valfrågan... Trots att det är mer sannolikt att du/jag/någon vi känner drabbas av just våld i nära relationer jämfört med gängrelaterat våld. Fy fan.)
 
Var ett inslag om kända riskfaktorer för dödligt våld i nära relationer på P4 Uppland i morse. Hittar inte länk till det exakta inlägget, men här är hela programmet https://sverigesradio.se/avsnitt/2053919. Var strax före klockan 8, kanske 5-10 i.

Det är bekräftat genom forskning att risk för dödligt våld är högre från män som använt strypvåld i sin misshandel. En faktor som också ökar risken är att en separation nyligen skett. Och om mannen uttryckt självmordstankar.
Jag hoppas att du hittar inslaget @Framtiden och tar till dig innebörden av det. Träffa honom inte utan andra vuxna (som du litar på!) i omedelbar närhet. Släpp inte in honom i ditt hem. Bli inte en av de alldeles för många i statistiken som dödats av sin partner/ex-partner.

(Det är dessutom fler kvinnor som dödats i nära relationer än personer som dör av skjutmomgar i gängrelaterad våld. Men det var inte det som lyftes som den stora valfrågan... Trots att det är mer sannolikt att du/jag/någon vi känner drabbas av just våld i nära relationer jämfört med gängrelaterat våld. Fy fan.)

Självklart ska @Framtiden vara försiktig.
Och oavsett så är det väldigt bra att ha vuxet sällskap med som stöd när man träffar en manipulativ expartner.
Att ta ett strypgrepp är helt otroligt vedervärdigt brottsligt. Så därför kan man med vetskap om det inträffade se till att inte vara ensam med den personen igen.

Men, jag tror att det redan är psykiskt jobbigt som det är i den här situationen för TS utan att behöva bli uppskrämd med att exet dessutom kan vara en potentiellt våldsam mördare.
Jag tolkar det fetade i ditt inlägg att det framförallt gäller för män som kontinuerligt misshandlar fysiskt SAMT under misshandeln tagit strypgrepp vid flera tillfällen.

Att vara/varit utsatt för psykisk misshandel, manipulation, övergrepp osv är så jäkla påfrestande, så rädslan för den som utsatt en finns redan där.
Vid uppbrottet, som de flesta redan känner till är en farlig sits för kvinnan, så eskalerar många rädslor och stressen är redan hög. Jag förstår att inlägget är välvilja, men lägg inte mer till bördan som redan är.
 
Självklart ska @Framtiden vara försiktig.
Och oavsett så är det väldigt bra att ha vuxet sällskap med som stöd när man träffar en manipulativ expartner.
Att ta ett strypgrepp är helt otroligt vedervärdigt brottsligt. Så därför kan man med vetskap om det inträffade se till att inte vara ensam med den personen igen.

Men, jag tror att det redan är psykiskt jobbigt som det är i den här situationen för TS utan att behöva bli uppskrämd med att exet dessutom kan vara en potentiellt våldsam mördare.
Jag tolkar det fetade i ditt inlägg att det framförallt gäller för män som kontinuerligt misshandlar fysiskt SAMT under misshandeln tagit strypgrepp vid flera tillfällen.

Att vara/varit utsatt för psykisk misshandel, manipulation, övergrepp osv är så jäkla påfrestande, så rädslan för den som utsatt en finns redan där.
Vid uppbrottet, som de flesta redan känner till är en farlig sits för kvinnan, så eskalerar många rädslor och stressen är redan hög. Jag förstår att inlägget är välvilja, men lägg inte mer till bördan som redan är.
Exet kan vara en av de män som går ännu längre över gränsen och där våld leder till död. Det handlar inte om att lägga mer på bördan, det handlar om att se riskerna för vad de är. Antar att du inte lyssnat på reportaget?
 
Självklart ska @Framtiden vara försiktig.
Och oavsett så är det väldigt bra att ha vuxet sällskap med som stöd när man träffar en manipulativ expartner.
Att ta ett strypgrepp är helt otroligt vedervärdigt brottsligt. Så därför kan man med vetskap om det inträffade se till att inte vara ensam med den personen igen.

Men, jag tror att det redan är psykiskt jobbigt som det är i den här situationen för TS utan att behöva bli uppskrämd med att exet dessutom kan vara en potentiellt våldsam mördare.
Jag tolkar det fetade i ditt inlägg att det framförallt gäller för män som kontinuerligt misshandlar fysiskt SAMT under misshandeln tagit strypgrepp vid flera tillfällen.

Att vara/varit utsatt för psykisk misshandel, manipulation, övergrepp osv är så jäkla påfrestande, så rädslan för den som utsatt en finns redan där.
Vid uppbrottet, som de flesta redan känner till är en farlig sits för kvinnan, så eskalerar många rädslor och stressen är redan hög. Jag förstår att inlägget är välvilja, men lägg inte mer till bördan som redan är.
Ibland är det bra att vara rädd. Typ som när en har ett våldsamt, manipulerande ex likt TS. Det handlar om realism. Som jag skrivit i tråden kände jag personligen en kvinna som mördats efter uppbrott utan att mannen ens visat tecken till rövighet innan. Så som TS ex beter sig ska en vara rädd för och aldrig vara ensam med utan andra vuxna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 518
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 698
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 155
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 080
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp