Jag var ute och korde motorhemmet ... storleksmassigs som en SL buss, 2.6 meter bred under fard och 11.5 meter langt. Detta forbaskade stalle jag bor pa har en hel massa berg ... och for att slippa kora over ett, eller flera, av dem med sina "swich-back" (serpentin?) vagar korde jag drygt 10 mil extra. Fortfarande en hel del mindre berg och kullar med super krokigt och smala vagar ...
Jag suckade for mig sjalv och tankte pa den har traden medan jag KANDE verkligen att jag var hatobject nummer 1. Langst fram i en super ko som artigt holl sig bakom da det inte ar manga stallen dar sikten tillater omkorning. Jag kunde stanna och slappa forbi en gang i en liten stad pa vagen, resten av vagen lag jag dar som en mastodont bromskloss. Det GAR inte att halla samma hastighet pa den har runt kurvorna som med en bil.
Jag blev omkord tva ganger. Bada gangerna dar sikten var god och omkorning tillaten. Ingen visade mitt fingret eller hytte med naven.
Maken undrade varfor
nar jag sa att jag kande mig som "hatobject nummer 1". Efter min forklaring om den har traden skrattade han
och tyckte det ar en himla tur att trafiken har inte ar som i Sverige.