250 hästar är rätt okej iaf
Skapade dock en viss lathet. "Varför starta i 1an när man kan starta i 2an?" - min käre far.
580 hk är inte så dumt det heller...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
250 hästar är rätt okej iaf
Skapade dock en viss lathet. "Varför starta i 1an när man kan starta i 2an?" - min käre far.
Jotack. Hamnade bakom en skitbil med två unga killar på e4. De körde om och saktade ner brutalt mycket. När jag skulle om ökade de hastigheten, när jag släppte gasen bromsade de. Då försökte jag öka igen och de hängde med. Blev så jäkla frustrerad. Där låg jag fast i ytterfilen för några urdumma småpojkar tills de valde att svänga avHaha, vinnarskallen som kommer fram hos många i trafiken. Dom ska absolut vara först ? Även om man sitter i en Hyundai Atos .
Börja med eco-driving.Oj, jag är nog inte rätt person att svara i tråden då jag mycket väl skulle kunna vara en av dem .
Blir fruktansvärt förbannad när folk inte kan trafikregler och eldar upp mig något fruktansvärt, har som värst jagat en buss till ändhållplatsen.... Vanliga bilar har jag väl jagat något varv i en rondell. Skulle aldrig följa efter någon dock, det har jag inte tid med.
580 hk är inte så dumt det heller...
Va är det för bil du har ?
Svarar alla här: jag beskrev avståndet som "kort", tresekudersregeln, lagom. Alltså inte 200meter = gott om plats att stoppa in en till bil i.
Och om en bil gör en korkad omkörning så bromsar jag såklart, men den omkörningen är ju fel från början, och jag ska inte behöva bromsa och skapa ny plats för den bilen. Den ska köra om NÄR det finns plats.
Då får jag bromsa, ibland kraftigt och det stör trafikrytmen. Kanske jag har en bil bakom mig med lämpligt avstånd som också behöver bromsa osv.. kedjereaktion.
Varför? För att några missköter sig? Det blir lite orättvist att basera all trafik på den här tråden, då den fokuserar enbart på det negativa, finns mycket positivt också men det är inte vad den här tråden handlar om.Ju mer jag läser i den här tråden, desto snabbare hoppas jag att det ska bli förbjudet för människor att framföra fordon.
Det syns så j-la bra här när folk har varit till fjällen
Det finns en orsak till att vi i den här hålan suckar om att takboxrallyt är igångJa, har upplevt det samma här när vi åkt på slalomresa. Gärna ska bilen vara så fullpackad med ungar och saker så man har så lite sikt ut ur bilen som möjligt. Kör ofta som om de skulle ha stulit bilen
Och så kommer de upp med dubbfria däck och blir förvånade över att vägarna inte saltas här . Har en backe där jag brukar promenera, har fått hjälpa till att putta på ett antal turisters bilar där i vinter.Det syns så j-la bra här när folk har varit till fjällen De kör aldrig långkörning normalt utan puttrar på i en stad och plötsligt ska de fixa landsvägskörning med renar, hastighet mm. Häng gärna på ett släp (skotrar eller husvagn) som de f-n inte vet var det har så blir det en mardröm för övriga trafikanter
Varför? För att några missköter sig? Det blir lite orättvist att basera all trafik på den här tråden, då den fokuserar enbart på det negativa, finns mycket positivt också men det är inte vad den här tråden handlar om.
Men misstag är väl ändå en helt annan femma än medvetet idioti beteende, tror knappast att en idiotomkörning är ett misstag. Det behövs regler för att vi ska ha något att gå efter, utan regler skulle det likna vilda western på riktigt.För att de flesta, även de som sköter sig, begår misstag etc. Och tyvärr måste lagar och regler grundas på idioterna. Om alla kunde köra på ett trafiksäkert sätt, så skulle vi knappt behöva några regler.
Jag pratar om en person som påbörjar sin omkörning precis innan filerna går ihop. Och vi säger tre-fem bilar är inga problem att hinna om nästa 2-fil om någon enstaka km. Varför trycka dig förbi 1-2 bilar som dessutom ligger på laglig eller drygt laglig hastighet?Fast många gånger i sådana scenarion med 2+1-vägar tycker jag att de som ligger i kön håller alldeles för korta avstånd. Har man några bilar framför sig är det knappast alltid man har en chans att hinna om allihop när det blir tvåfiligt (i alla fall inte utan att i så fall behöva gasa på i en väldig hastighet, om kön inte går i extrem snigelfart, och det är ju inte heller så käckt alla gånger) så då måste man ju ges en chans att köra om ett par bilar i taget.
Ligger man i en kö utan att själv vilja köra om finns det väl ingen anledning att ligga med kortare avstånd än att en bil kan komma emellan utan att man själv behöver bromsa. Om man inte bara kan vara såpass vaken att man lättar lite på gasen när man ser att någon kommer i omkörningsfilen och behöver en lucka.
Det här med lite samspel liksom.
Jag pratar om en person som påbörjar sin omkörning precis innan filerna går ihop. Och vi säger tre-fem bilar är inga problem att hinna om nästa 2-fil om någon enstaka km. Varför trycka dig förbi 1-2 bilar som dessutom ligger på laglig eller drygt laglig hastighet?
Och jag pratar om dom som trycker in sin bil precis framför min huv för att omkörningfilen tar slut.
Alltså farliga omkörningar. Som omkörande bil inte tjänar något på. Utan bara stör trafikrytmen. Förstår inte syftet till dom, nej.
Jag med!! Jag brukar släppa gasen och låta motorbromsen gå in samt hålla lite extra till höger i körfältet för att de antingen ska fatta och hålla avståndet eller köra om mig. Någon gång har föraren bakom inte fattat vinken så då har jag bromsat lite lätt några gånger så att bromsljusen ska uppmärksamma föraren på att han måste hålla avståndet.
Dom lärde ut det på körskolan när jag tog körkortet i alla fall.Det fetade... Rekommenderar inte. Det finns förare som blir provocerade av sådana saker och kör på en med flit.
Det må så vara, men det hjälper inte den dagen du har en idiot bakom dig. Tro mig, jag har provat.Dom lärde ut det på körskolan när jag tog körkortet i alla fall.
Det är tråkigt att du råkade ut för det, men alla gånger jag har gjort det så har det resulterat i att bilen bakom ökat avståndet, och körningen har blivit säkrare.Det må så vara, men det hjälper inte den dagen du har en idiot bakom dig. Tro mig, jag har provat.
Visst åkte jag inte på det, men det var ju trisst att ha bilen på verkstad hur länge som helst.