Något som kunde slutat annat än lyckligt var en gång när jag och hästen var på väg hem efter träning.
I en rondell får jag sällskap av en lastbil med släp som ska åt samma håll som mig. Från rondellen och 1,5-2 mil så ligger den sådär äckligt nära hästsläpet. Sådär att föraren lätt hade full insyn i släpet (hade översta luckan nere).
Jag tar in på en annan väg och lastbilen följer efter. Nära.
Nu går vägen upp mot ett krön där man inte ser om det kommer någon mötande bil. Även om man kör vanlig bil så är det inte ett bra ställe att köra om, men det gjorde lastbilen.
Idiot.. Tänkte jag, och saktade in.
När han är bredvid mig får vi möte, jag får tvärnita och mötande bilen likaså.
Det gick ju bra, men fy fan vad skärrad jag var.
Hur tänker man när man väljer att köra om ett hästtransportsekipage med en långtradare på en kort sträcka innan ett krön
I en rondell får jag sällskap av en lastbil med släp som ska åt samma håll som mig. Från rondellen och 1,5-2 mil så ligger den sådär äckligt nära hästsläpet. Sådär att föraren lätt hade full insyn i släpet (hade översta luckan nere).
Jag tar in på en annan väg och lastbilen följer efter. Nära.
Nu går vägen upp mot ett krön där man inte ser om det kommer någon mötande bil. Även om man kör vanlig bil så är det inte ett bra ställe att köra om, men det gjorde lastbilen.
Idiot.. Tänkte jag, och saktade in.
När han är bredvid mig får vi möte, jag får tvärnita och mötande bilen likaså.
Det gick ju bra, men fy fan vad skärrad jag var.
Hur tänker man när man väljer att köra om ett hästtransportsekipage med en långtradare på en kort sträcka innan ett krön