Hur beräknar man start tid?

F

Febbe

Om det finns en klass med 27 i avd A och 20 avd B hästar. Sen en klass med bara unghästar 32 stycken och sen börjar min klass. När tror ni att den börjar då? Om jag har räknat rätt så borde jag kunna gå banan vid 11:30 och så börjar väl min klass vid 11:50 ungefär. Är det rätt?

Sv: Hur beräknar man start tid?

Glömde att skriva att tävlingen börjar kl 9.

Febbe skrev:
Om det finns en klass med 27 i avd A och 20 avd B hästar. Sen en klass med bara unghästar 32 stycken och sen börjar min klass. När tror ni att den börjar då? Om jag har räknat rätt så borde jag kunna gå banan vid 11:30 och så börjar väl min klass vid 11:50 ungefär. Är det rätt?

27 x 2 min = en timme
20 x 1,5 min = halv timme
bangång 20 min
32 x 1,5 = tre kvart
ja cirka halv 12...

Vad är det för bedömning? Är det en A:0 eller A:1a så kan det bli lite skillnad.

A:0/A:0 för Avd A och bed A för unghästarna

Febbe skrev:
A:0/A:0 för Avd A och bed A för unghästarna
A:0/A:0 är det gamla A:1a
Det är det vanligaste idag på lok/reg. Sista klassen är ibland A:0 .. Den går alltid fortare max 1,5 min/ekipage.
Unghäst är alltid bed A och brukar ta 1,5 min/ekipage.

Skulle räkna 2 min för avd A och 1,5 min för unghästarna, alltså som du och de övriga gjort.

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 871
Senast: starcraft
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 838
Senast: Migo
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 342
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 856
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar