A
Alisa
Nu är jag lite upprörd. Skulle precis handla på kiosken här vid mig. När jag kom fram var där en tjej med en lös amstaff/pitbull/vad hon nu vill kalla det. Ägaren stod och handlade och hunden sprang lös och nosa. Men så fick hunden syn på mig (jag stog några meter bort) och sprang fram emot mig och börja skälla och morra i ca 20 sek tills tjejen kalla till sig hunden (efter jag skrikit kan du ta din jävla hund). När hunden kom fram till ägaren igen så kopplar hon inte den
.. Och jag skriker kan du koppla din jävla hund... Tjejen vänder sig inte om en endaste gång förrens hunden är på väg emot mig igen. Då kallar hon den till sig och tar den i halsbandet och går där ifrån men kopplar fortfarande inte den
.
Vad gör man i en sån situation egentligen?
Att bli förbannad som jag blev är väl inte bra då hunden säkert uppfatta mig som farlig eller något men jag tänkte liksom inte direkt och jag blev faktiskt rätt rädd. Nu sluta det ju inte illa men det kunde ju ha gjort det.
Först tänkte jag springa men det är väl inte heller det ultimata att göra.
Tjejen ifråga verka ju van att hunden springer emot främmande och morrar eftersom hon inte brydde sig så mkt, men någon dag kanske hunden hugger. IQ:n verkar ju inte vara på topp hos personen ifråga i alla fall.
Så min fråga är egentligen vad hade ni gjort om en lös aggressiv hund springer fram till er?
Vad gör man i en sån situation egentligen?
Att bli förbannad som jag blev är väl inte bra då hunden säkert uppfatta mig som farlig eller något men jag tänkte liksom inte direkt och jag blev faktiskt rätt rädd. Nu sluta det ju inte illa men det kunde ju ha gjort det.
Först tänkte jag springa men det är väl inte heller det ultimata att göra.
Tjejen ifråga verka ju van att hunden springer emot främmande och morrar eftersom hon inte brydde sig så mkt, men någon dag kanske hunden hugger. IQ:n verkar ju inte vara på topp hos personen ifråga i alla fall.
Så min fråga är egentligen vad hade ni gjort om en lös aggressiv hund springer fram till er?
Senast ändrad av en moderator: