Hur barnsäkrar man persiennsnören

FadeAway

Trådstartare
Dottern fastnade precis med huvud och arm i ett av persiennsnörena :eek::eek::eek:
Allt gick givetvis bra men hur barnsäkrar man persiennsnören? Det enda jag hittar är typ bind upp så de hamnar utom räckhåll :meh:

Ush och fy! Tur att det gick bra och att hon fick in en arm också. Finns fall där det gått riktigt, riktigt illa :( Jag vet inte om det finns några bättre sätt än att binda upp dem. Möjligen att det går att försvaga dem på något sätt så att de brister vid viss belastning.

På nyare persienner så sätter man inte ihop snörena så där blir ingen ögla. Istället har man en sån där plaststrut i varje snöre.
Kanske inte helt bombsäkert, så det bästa är nog att fästa upp dem ändå.

Dottern fastnade precis med huvud och arm i ett av persiennsnörena :eek::eek::eek:
Allt gick givetvis bra men hur barnsäkrar man persiennsnören? Det enda jag hittar är typ bind upp så de hamnar utom räckhåll :meh:
Klipp upp öglan och använd en påsförslutare - plastklämma för att hålla persiennen på plats.

På nyare persienner så sätter man inte ihop snörena så där blir ingen ögla. Istället har man en sån där plaststrut i varje snöre.
Kanske inte helt bombsäkert, så det bästa är nog att fästa upp dem ändå.

Det är plaststrutar på dessa med men med öglor. Öglorna är bortklippta.
Ska fästa med påsklämmor :)

Oj! Skönt att det gick bra!
Kan man inte linda de runt gardinstången eller något sådant? Man får väl iof göra om det varje gång man ska dra upp/ner persinennen.

Normala fönster är ju inget problem att bara snurra upp dem. Här är det knepigare eftersom det är stora fönster som börjar långt ner där barnen klättrar upp. Att snurra fast dem räcker inte till.
Till något fönster vet jag att vi har satt spik i väggen bredvid (högt upp) för att kunna snurra upp. Kanske kan något sådant fungera?

Jag tror det bästa är att ta bort de helt och hållet eller försöka fästa det högt nog så att inga barn på något sätt kommer åt de, alls.

Förlåt om det är opassande, men den här videon var det som ens fick mig att fundera över barn och persiennsnören, och faran med de. :eek:

Att jag sen stör mig grymt mycket på skådespeleriet från föräldrarna är en annan sak, speciellt mannen.

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 014
Senast: Liran
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 603
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 734

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka