Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Klipp upp öglan och använd en påsförslutare - plastklämma för att hålla persiennen på plats.Dottern fastnade precis med huvud och arm i ett av persiennsnörena
Allt gick givetvis bra men hur barnsäkrar man persiennsnören? Det enda jag hittar är typ bind upp så de hamnar utom räckhåll
På nyare persienner så sätter man inte ihop snörena så där blir ingen ögla. Istället har man en sån där plaststrut i varje snöre.
Kanske inte helt bombsäkert, så det bästa är nog att fästa upp dem ändå.
Oj! Skönt att det gick bra!Dottern fastnade precis med huvud och arm i ett av persiennsnörena
Allt gick givetvis bra men hur barnsäkrar man persiennsnören? Det enda jag hittar är typ bind upp så de hamnar utom räckhåll
Vi fäster bara upp våra utom räckhåll.
Till något fönster vet jag att vi har satt spik i väggen bredvid (högt upp) för att kunna snurra upp. Kanske kan något sådant fungera?Normala fönster är ju inget problem att bara snurra upp dem. Här är det knepigare eftersom det är stora fönster som börjar långt ner där barnen klättrar upp. Att snurra fast dem räcker inte till.
Det finns (fanns?) en produkt som heter Blinds Secure. Kolla upp det