Hur äter ni era jordgubbar?

STOPP!!

Berätta mer om jordgubbspizzan!
:laugh:

Den blev riktigt bra!

Gjorde på färdig surdegsbotten, med créme Fraiche i botten. På med chevré, skivade jordgubbar, färsk basilika, solroskärnor (hade tänkt mig pinjenötter, men det hade vi inte hemma) och så ringlade jag flytande honung över.

IMG_20210624_224353_057.jpg


Hade nog kunnat ringla över honungen efter halva tiden i ugnen för att undvika det lite brända på ytan, men är mycket nöjd!
 
:laugh:

Den blev riktigt bra!

Gjorde på färdig surdegsbotten, med créme Fraiche i botten. På med chevré, skivade jordgubbar, färsk basilika, solroskärnor (hade tänkt mig pinjenötter, men det hade vi inte hemma) och så ringlade jag flytande honung över.

Visa bifogad fil 72444

Hade nog kunnat ringla över honungen efter halva tiden i ugnen för att undvika det lite brända på ytan, men är mycket nöjd!
Hallå, finns det färdig surdegspizzabotten??
Hur mycket har jag missat egentligen? :confused:
 
Jag brukar säga att jag inte gillar jordgubbar när maken bjuder. Han äter mycket och gärna. Idag insåg jag dock följande. Det är hans jordgubbsservering jag inte tycker om. Sköljda, kalla och skivade med socker. Jag vill ha solvarma osnoppade m lite hårdvispad grädde. Så nu står min ask på glasverandan och värmer upp. Hur gillar ni era jordgubbar?
Nyplockade, odelade med strösocker och kaffegrädde 😋
 
Jag vill helst ha mina ljumma/varma utan socker och vräker gärna i mig direkt från kartongen. Ska jag anstränga mig lite blir det en chokladcreme med rom att doppa dem i.

Om de börjar bli lite ledsna går det att pigga upp dem genom att marinera dem i någon form av alkohol, jag gillar antingen Passoa eller rosenlikör. Är de marinerade äter jag dem gärna med lite lättvispad grädde eller vaniljsås.
 
Delar dom i mindre bitar i skålen, sen på med massa grädde, ibland socker om dom inte är så söta, sen mosar jag runt, äter upp jordgubbarna snabbt, sen njuter jag av sörjet som blir kvar. Det är godast! Jordgubbar i sig är inte supergoda, tycker jag, om dom inte är helt perfekta, och det är dom sällan 😅
Men grädden med jordgubbssmak, underbart... 😁
 
Jag brukar säga att jag inte gillar jordgubbar när maken bjuder. Han äter mycket och gärna. Idag insåg jag dock följande. Det är hans jordgubbsservering jag inte tycker om. Sköljda, kalla och skivade med socker. Jag vill ha solvarma osnoppade m lite hårdvispad grädde. Så nu står min ask på glasverandan och värmer upp. Hur gillar ni era jordgubbar?
Jag vill gärna ha vispad grädde eller så äter jag dom i mjölk med eller utan socker. Men oftast stuvar jag i mig dom lutad över jordgubbslandet.
 
På olika sätt. Till frukost äter jag gärna keso och jordgubbar och blåbär. Till efterrätt med vispad grädde eller vaniljglass. Gör milkshake på dem också ibland om jag vill lyxa till den så lägger jag i lite vaniljglass och häller i lite vispgrädde. Har också haft i vaniljstång. Gör jordgubbskräm och äter med mjölk. På stranden så äter jag gärna direkt ur lådan. Håller med om att de inte ska vara kylskåpskalla då har de ju ingen smak. Solvarma är godast. Varför begränsa sig till ett sätt när med något som är så vansinnigt gott:d:d:d
 
Jordgubbar är gott till allt. På sommaren äter jag/vi jordgubbar rätt uppochner, eller med ovispad grädde och socker (inte för att jordgubbarna behöver sockras, men grädden!). Annars till glass, choklad, våfflor, kvarg, fruktsallad, pizza, you name it.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 603
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Att inte alla hundar kommer överens och accepterar varandra är jag helt med på, precis som med människor så handlar det ju oftast om...
Svar
16
· Visningar
8 489
Senast: Bulldoozer
·
Kropp & Själ Jag verkar ju bara skriva i trådar om mat eller relationer numer, så här kommer en till om mat :o På sistone har jag börjat reagera...
Svar
9
· Visningar
5 877
Senast: kvandi
·
Träning Klickade runt på YT och insåg att många tydligen vill föreviga hästens första steg med ryttare på. Inget jag reflekterat över tidigare...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 796

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp