Hur äter ni era jordgubbar?

Jag kan äta jordgubbar i princip hur som helst men är uppväxt med att äta dem skivade med mjölk så att mjölken får den där goda jordgubbssmaken. Glass är nog den varianten jag tycker minst om, då tar jag hellre grädde.
 
Idag åt jag mina jordgubbar såhär 😋
IMG_20210628_183455.jpg
 
Jag brukar säga att jag inte gillar jordgubbar när maken bjuder. Han äter mycket och gärna. Idag insåg jag dock följande. Det är hans jordgubbsservering jag inte tycker om. Sköljda, kalla och skivade med socker. Jag vill ha solvarma osnoppade m lite hårdvispad grädde. Så nu står min ask på glasverandan och värmer upp. Hur gillar ni era jordgubbar?
Sommaren, rumsvarma, snoppade med grädde och strösocker.

Övrig tid, rumsvarma tillsammans med brieost
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 602
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Att inte alla hundar kommer överens och accepterar varandra är jag helt med på, precis som med människor så handlar det ju oftast om...
Svar
16
· Visningar
8 489
Senast: Bulldoozer
·
Kropp & Själ Jag verkar ju bara skriva i trådar om mat eller relationer numer, så här kommer en till om mat :o På sistone har jag börjat reagera...
Svar
9
· Visningar
5 877
Senast: kvandi
·
Träning Klickade runt på YT och insåg att många tydligen vill föreviga hästens första steg med ryttare på. Inget jag reflekterat över tidigare...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 796

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp