Hur äter ni era jordgubbar?

Solvarma eller åtminstone rumstempererade!

  • Bara som dom är
  • Med Ovispad vispgrädde (gillar inte vispad grädde alls egentligen)
  • I chokladfondue med mjölkchoklad
(Absolut aldrig som sylt)

Också gott att äta dem med fetaost.
 
Med lite ovispad grädde,..eller till pannkakor med nutella, eller våfflor med grädde, lr med typ marängsviss utan chokladsås eller skivade med croissant fylld med färskost som jag blandar i florsocker i. Det mesta med grädde, maräng och vanilj passar helt super med jordgubbar 👌😎 fast om dom är sådär söta och solvarma tycker jag dom är bäst utan sällskap ☺️
 
Hela, snoppade och rumstempererade gubbar läggs i en skål. Häll över flytande grädde och ev en liten gnutta socker. Därefter delar man gubbarna i halvor, gärna med trubbig sked så att de mosas lätt och riktigt smakar av sig i grädden :d
 
Rumstempererade med socker och gräddmjölk. Eller naturella, viktigast är att de inte är kylskåpskalla..

Jag kränger nog en liter om dagen under sommaren.. 🙄😋
 
Nu har jag precis ätit årets första. Det blev skivade i en skål med lite ovispad vispgrädde, och en nypa socker. Bären var rätt sura, tycker jag.
 
I en skål. Så få jordgubbar som möjligt. Dränkta i ovispad grädde och generöst med socker. Pinar i mig jordgubbarna så att jag kan få njuta av några skedar sockrad grädde. :D

(Har alltid tyckt att jordgubbar är sura, även när andra utbrister att de är söta. Kanske fel på mina smaklökar. 🤷‍♀️)
 
I en skål. Så få jordgubbar som möjligt. Dränkta i ovispad grädde och generöst med socker. Pinar i mig jordgubbarna så att jag kan få njuta av några skedar sockrad grädde. :D

(Har alltid tyckt att jordgubbar är sura, även när andra utbrister att de är söta. Kanske fel på mina smaklökar. 🤷‍♀️)

Igår serverades jordgubbar på ditt sätt :D

Min bordsgranne hade på rejält med socker.. efter en liten stund smusslade han till sig paketet och när jag märkte vad han gjorde så bara titta bort är du snäll.

Här snackade vi socker med grädde och några jordgubbar :D
 
Oftast i en tallrik med fil och lite socker, som frukost, lunch eller mellanmål. Absolut godast enligt mig och så har jag ätit dom sen jag var barn :d

Annars, direkt från landet eller med glass eller vispad grädde funkar ju också, men är inte lika gott :p
 
Jag har ätit ett par jordgubbar i år, som de var, och visst det är inte äckligt och ett par stycken vill jag ha, men får jag inga fler i år så gör det mig nog inget, tror jag.

Det skulle iofs vara att prova göra hemkokt sylt och kräm då, det var bra länge sen.... på t ex pannkaka/med mjölk...

Men tacka vet jag hallon! 😍😍
 
Hmmm @athena_arabians, nu ar inte jordgubbarna har ledsna och de godaste i varlden (hood gubbar) men nar sasongen ar slut for just hood later en marinering i nagot gott som nagot jag behover prova. :p

:laugh:

Den blev riktigt bra!

Gjorde på färdig surdegsbotten, med créme Fraiche i botten. På med chevré, skivade jordgubbar, färsk basilika, solroskärnor (hade tänkt mig pinjenötter, men det hade vi inte hemma) och så ringlade jag flytande honung över.

Visa bifogad fil 72444

Hade nog kunnat ringla över honungen efter halva tiden i ugnen för att undvika det lite brända på ytan, men är mycket nöjd!

Det blir jordgubbs pizza i dag sedan delar hundarna och jag pa en (sugar baby) en mycket liten kylskaps kall vatten melon.:d
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 602
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Att inte alla hundar kommer överens och accepterar varandra är jag helt med på, precis som med människor så handlar det ju oftast om...
Svar
16
· Visningar
8 489
Senast: Bulldoozer
·
Kropp & Själ Jag verkar ju bara skriva i trådar om mat eller relationer numer, så här kommer en till om mat :o På sistone har jag börjat reagera...
Svar
9
· Visningar
5 877
Senast: kvandi
·
Träning Klickade runt på YT och insåg att många tydligen vill föreviga hästens första steg med ryttare på. Inget jag reflekterat över tidigare...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 796

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp