Hur äter ni era jordgubbar?

Får kväljningar omvartannat med rysningar av obehag när jag läser den här tråden! :wtf:

Jordgubbar ska ätas snoppade, solvarma, med ovispad grädde och en nypa strösocker. Allt annat är fel och förtjänar och renderar klappkompanistryk och utvisning. Så det så.
 
Jordgubbar äter solvarma eller inomhusvarma, verkligen inte direkt från kylen... *ryyys

Bort med allt tjafs runt om - glass/choklad/grädde/maräng... Låt Gubbarna vara huvudnumret. Absolut bäst är direkt ur lådan, nyinköpta, sittandes utomhus med solen i ansiktet någonstans där det går att skamlöst bara spotta iväg blad-delen.

Samma ätmodell går att översätta även till körsbär/bigaråer. En stod påse, gärna vem-kan-spotta-kärnan-längst-lekar, och företrädesvis med en flaska bubbel vid sidan.
 
Jordgubbar äter solvarma eller inomhusvarma, verkligen inte direkt från kylen... *ryyys

Bort med allt tjafs runt om - glass/choklad/grädde/maräng... Låt Gubbarna vara huvudnumret. Absolut bäst är direkt ur lådan, nyinköpta, sittandes utomhus med solen i ansiktet någonstans där det går att skamlöst bara spotta iväg blad-delen.

Samma ätmodell går att översätta även till körsbär/bigaråer. En stod påse, gärna vem-kan-spotta-kärnan-längst-lekar, och företrädesvis med en flaska bubbel vid sidan.

:love: :bow: :bow: :bow:

Tar du med jordgubbar fixar jag bubbel, det finns alltid en flaska i kylen :up:
 
Jag har ätit ett par jordgubbar i år, som de var, och visst det är inte äckligt och ett par stycken vill jag ha, men får jag inga fler i år så gör det mig nog inget, tror jag.

Det skulle iofs vara att prova göra hemkokt sylt och kräm då, det var bra länge sen.... på t ex pannkaka/med mjölk...

Men tacka vet jag hallon! 😍😍
Passar ju med ditt nick... 😂
 
Jag brukar säga att jag inte gillar jordgubbar när maken bjuder. Han äter mycket och gärna. Idag insåg jag dock följande. Det är hans jordgubbsservering jag inte tycker om. Sköljda, kalla och skivade med socker. Jag vill ha solvarma osnoppade m lite hårdvispad grädde. Så nu står min ask på glasverandan och värmer upp. Hur gillar ni era jordgubbar?
Nyplockade från landet är allra bäst! 🥰
907ECD55-B371-48F5-B62F-0414EE25E767.jpeg

Sköljda och äta med lantmjölk!
 
Jag varierar, har inget emot kalla skivade så länge de har socker på men favoriten är nog ändå som du säger, solvärmda med grädde. Då behövs inget extra socker.

Mest av allt saknar jag svenska jordgubbar. Inte varit i Sverige på 4 år nu och jordgubbarna här i Aus är minst sagt varierande smak och kvalitet
 
På alla sätt. Som de är direkt från landet, chokladdoppade, med fil, till glass eller vispad grädde, som sylt, kylskåpskalla eller solvarma osv osv.

På midsommarafton serverades en underbart god jordgubbssalsa till det grillade köttet och ugnsrostade potatisen, så vansinnigt gott!
 
Jag brukar säga att jag inte gillar jordgubbar när maken bjuder. Han äter mycket och gärna. Idag insåg jag dock följande. Det är hans jordgubbsservering jag inte tycker om. Sköljda, kalla och skivade med socker. Jag vill ha solvarma osnoppade m lite hårdvispad grädde. Så nu står min ask på glasverandan och värmer upp. Hur gillar ni era jordgubbar?
Osnoppade? Äter du dem med blad och allt?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 602
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Att inte alla hundar kommer överens och accepterar varandra är jag helt med på, precis som med människor så handlar det ju oftast om...
Svar
16
· Visningar
8 489
Senast: Bulldoozer
·
Kropp & Själ Jag verkar ju bara skriva i trådar om mat eller relationer numer, så här kommer en till om mat :o På sistone har jag börjat reagera...
Svar
9
· Visningar
5 877
Senast: kvandi
·
Träning Klickade runt på YT och insåg att många tydligen vill föreviga hästens första steg med ryttare på. Inget jag reflekterat över tidigare...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 796

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp