Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jordgubbar äter solvarma eller inomhusvarma, verkligen inte direkt från kylen... *ryyys
Bort med allt tjafs runt om - glass/choklad/grädde/maräng... Låt Gubbarna vara huvudnumret. Absolut bäst är direkt ur lådan, nyinköpta, sittandes utomhus med solen i ansiktet någonstans där det går att skamlöst bara spotta iväg blad-delen.
Samma ätmodell går att översätta även till körsbär/bigaråer. En stod påse, gärna vem-kan-spotta-kärnan-längst-lekar, och företrädesvis med en flaska bubbel vid sidan.
Passar ju med ditt nick...Jag har ätit ett par jordgubbar i år, som de var, och visst det är inte äckligt och ett par stycken vill jag ha, men får jag inga fler i år så gör det mig nog inget, tror jag.
Det skulle iofs vara att prova göra hemkokt sylt och kräm då, det var bra länge sen.... på t ex pannkaka/med mjölk...
Men tacka vet jag hallon!
Passar ju med ditt nick...
Nyplockade från landet är allra bäst!Jag brukar säga att jag inte gillar jordgubbar när maken bjuder. Han äter mycket och gärna. Idag insåg jag dock följande. Det är hans jordgubbsservering jag inte tycker om. Sköljda, kalla och skivade med socker. Jag vill ha solvarma osnoppade m lite hårdvispad grädde. Så nu står min ask på glasverandan och värmer upp. Hur gillar ni era jordgubbar?
Har aldrig varit särskilt förtjust i jordgubbar men för några år sedan fick jag några ihop med keso, och det var riktigt gott. Jag älskar salta saker och tycker att jordgubbens smak lyfts fram av sältan i keso.
Tar du med jordgubbar fixar jag bubbel, det finns alltid en flaska i kylen
Osnoppade? Äter du dem med blad och allt?Jag brukar säga att jag inte gillar jordgubbar när maken bjuder. Han äter mycket och gärna. Idag insåg jag dock följande. Det är hans jordgubbsservering jag inte tycker om. Sköljda, kalla och skivade med socker. Jag vill ha solvarma osnoppade m lite hårdvispad grädde. Så nu står min ask på glasverandan och värmer upp. Hur gillar ni era jordgubbar?