hur är det nu med konstaterande av dräktighet?

T

Thuja

Kan aldrig komma ihåg. är det:
16 dygn- Möjligt att göra först ultraljudet?
45 dygn- Andra UL
90 dygn- blodprov?

Har för mig att det finns några dagar efter betäckningen då det är mindre lämpligt att flytta på stoet (om hon dessutom är transportnervös av sig). Har för mig att det inte är direkt efter betäckningen utan typ dag 20-40 eller nåt?

Sv: hur är det nu med konstaterande av dräktighet?

Man kan kolla tidigare än 16 dygn också men det är lite olika om det säger något - som de sa åt oss på stationen iaf. Beror på stoet? Men 16 dygn är det vedertagna ja.
Mitt sto blev "konstaterad dräktig" på 14 dygn, att hon övht kollades var helt enkelt för att vi ville kunna ta hem henne "så fort som möjligt". Jag har fått höra att det är mest kritiskt mellan 20-45.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 345
Senast: Tantan
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 551
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 209
Senast: Inte_Ung
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka