Hur är det med lagen & hundförbud i lägenhet egentligen?

Halali

Trådstartare
Har för mig man inte får säga det är hundförbud (om det inte är speciell allergilägenhet) om hunden inte stör med skall osv? Hur är det egentligen?

Har bokat valp som ska hämtas om 2 veckor och precis nu fick jag höra det ska läggas som förslag när nya föreningens stadgar ska sättas, hundförbud alltså.. :crazy: Och jag har hittat en valp som är allt jag vill ha, färg, kön, temperament, kanonuppfödare som vill låta mig hänga med på utställningar etc.. :cry: Visst de får ju fler kullar men det känns SÅ galet oseriöst om man bokar av sent tycker jag. Skulle förstå henne om hon inte vill sälja till mig efter det.

Kommer såklart leta nytt boende om de bestämmer det ska bli hundförbud men Sthlm är ju svårt.. Är möte på lördag och kommer vara grymt nervös innan.. Saken är den att jag hyr i andra hand så de kan slänga ut mig mkt lättare än en "riktig" hyresgäst om jag bryter regler.

Usch, så hemskt allt blev.. :(

Sv: Hur är det med lagen & hundförbud i lägenhet egentligen?

Det finns vissa hyresfastighetsbolag som har hundförbud i sina lägenheter, i alla fall i vissa av dom. Kontakta värden och hör efter hur det är just hos dom. Tyvärr är det väl så att en liten, liten klick hundägare har misskött sig med skällande, bitande och hundar som gör sina behov alldeles utanför ytterdörren, men tack och lov är dom i minoritet.

Sv: Hur är det med lagen & hundförbud i lägenhet egentligen?

Nja rent generellt ska ju alla fastighetsägare följa en standard ( om det inte är speciell allergi- el handikapplägenhet )

Och dom kan inte stifta egna regler bara för att vissa människor tidigare misskött uppgiften..

Så nej jag tror faktiskt inte att dom kan neka dig.

Sedan kan dom givetvis ( om hunden stör eller förstör ) påpeka detta och du får antingen flytta eller ta bort hunden ..

100% säker är jag inte, det var länge sedan jag läste om det.

Liknande trådar

Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 379
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Detta tycker jag är så oerhört pinsamt, men jag behöver verkligen lätta mitt hjärta nu och hoppas att ni inte blir allt för förnärmade...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 663
Senast: Belethien
·
K
Hundavel & Ras Min mamma funderar på att skaffa hund när hon pensionerar sig. Har inte så stor erfarenhet av att ha hund. Men tänker lägga ner mycket...
2
Svar
24
· Visningar
17 679
Senast: Kerba
·
Övr. Hund Ja, jag ligger här sjuk och tänker att jag lika gärna kan skriva lite för att kanske få lite nya infallsvinklar eller ideer om vad som...
Svar
1
· Visningar
1 574
Senast: stintans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka