Hur år det för era 05:or edition 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur år det för era 05:or edition 5

Kul med ytterligare en avkomma efter Cornetto.
Jag har också en grabb f.05 e.Cornetto ue.Pablo
Jag tycker att han har lite samma uppsyn som din faktiskt! Dock är han till salu så vi får se hur länge han blir kvar. Jätte trevlig häst på alla sätt och vis iaf. och hoppar JÄTTE bra, så det gör säkert din också skulle jag tro! :laugh:
Här har du lite bilder på honom så du kan jämföra!
PabloPicasso.jpg

27jan006.jpg

Ja alltså han hoppar på tok för bra för mig som antingen vill satsa på fälttävlan eller dressyr. Synd att spara på en så fin häst som verkligen har framtiden för sig. Det är bäst för honom om han kommer till någon som helhjärtat kan ta sig an nya uppgifter och satsa på championaten. Visst är det kul att ha en bra häst att arbeta med men mitt förnuft säger att han förtjänar en ryttare som både har tid och pengar att satsa på de stora klasserna. Tråkigt men sant.

Ja det är en riktig snygging och det vet han om. :cool:
Det är bara att lägga ett bud. :angel:

haha nä jag hinner nog inte med en polle till, fast ska man bara gå på utseendet så är det ju inga problem att få han såld! ;) :love:

Är priset på honom lika förmånligt som priset på era sadlar? ;)

Jag har tre redan och det är hästar nog, men du kanske vill byta honom mot ett sto född -08 e: Feliciano? :P Fast, hon är ju min lillstrumpa så jag är inte säker på att jag kan vara utan henne!

kan tillägga att jag har mkt problem med mina nya stövlar, därför blir det lite knas ibland, jag kan knappt röra mig i dom :D

Kul med ytterligare en avkomma efter Cornetto.
Jag har också en grabb f.05 e.Cornetto ue.Pablo
Jag tycker att han har lite samma uppsyn som din faktiskt! Dock är han till salu så vi får se hur länge han blir kvar. Jätte trevlig häst på alla sätt och vis iaf. och hoppar JÄTTE bra, så det gör säkert din också skulle jag tro! :laugh:
Här har du lite bilder på honom så du kan jämföra!
PabloPicasso.jpg

27jan006.jpg

Nämen! Vilken vacker häst:love:! Ja dom är allt lite lika :D
Ja, vi får se hur han blir som hopphäst! Han älskar det iallafall och hoppar allt med rätt bra teknik tycker jag :D Ska försöka fixa film senare! :idea:

KL
Allright. Here we go. *duckar*

Försvarstal: Kasst underlag med is och snöslask + knöligt = spänd häst som inte går fram som han ska. Dålig form och ryggverksamhet pga spänningar å dålig bjudning.

Ni får helt enkelt fantisera att på ett bra underlag så finns mer tryck och energi i hans rörelser och självklart en betydligt bättre form när han är avslappnad och bjuder framåt.
Varför vi ändå filmar? Tja - när jag äntligen tjatat ut min pappa med kameran så kände jag mig dum så det var bara att rida på :D

Ryttaren: No Comments. Tusen saker att förbättra I KNOW!

http://www.youtube.com/watch?v=uE5gBjxSafs

PS. Jisses så mörkt allt blev på youtube!

Senast ändrad av en moderator:

Ett sådant vinterlandskap! Ni ser jättefina ut tillsammans :) Han ser ut att ha trevliga gångarter och ser mjuk o fin ut.

Jag ska också försöka lägga in ett filmklipp från i lördags när vi var ute på clear round , får se om jag lyckas.

Måste bara fråga er andra med ston, är det någon som funderar på att betäcka i år? Jag hade först inte alls tänkt mig det, men nu har jag ändå börjat titta på lite hingstar:angel:

I så fall tänkte jag att jag kunde åka ut på ett var småtävlingar nu i april, maj och sen betäcka och låta henne vara färdigtävlad för i år. Det tråkiga är ju då bara nästa år, då blir det inga tävlingar förrän tidigast till hösten. Hur tänker ni andra?

Hade varit kul med en avkomma efter detta stoet, hon är min lilla pärla :p

vad duktiga ni är!! Kanon! Va stor hon ser ut! Det var ju en jättefin runda - klappa dej själv på axeln!

Apropå vinterlandskap så är det där bara halva snömängden mot för vad vi haft - fast det syns inte så mkt på filmen mer än att det är vitt :p Men tack för de snälla orden!

Tack ! , ja hon är ganska stor. 172 i dagsläget, men jag tror hon har växt färdigt nu :)

Jag hoppträna med min pålle igårmorse, vi hoppa bana för första gången och det gick galant! Kunde till och med hålla hela banan i galopp med bra flyt! Så det kändes väldigt bra!
Som det ser ut nu blir det en liten klubbtävling på söndag, jag börjar lågt, tänkte ta en bana på 50 cm! Jag är redan nervös!

Hej på er allihopa igen! Längesen jag skrev här nu. Har precis börjat sätta igång Guardi efter senaste skadan då hon fick vila i 2 månader igen. Så nu har jag börjat ta tag i inridningen igen. Har börjat lära henne tömkörning då det är trevligt om de kan lite styrning när man sitter på:p! Har bara tömkört 3 gånger och bara i skritt än, men det funkar bra att stanna och gå framåt och hyfsat att svänga, hon är lättlärd! Har även suttit på henne ett par kortisar i både skritt och trav! Längtar efter att få känna på hennes galopp!

Andra gången jag skulle sitta upp gjorde jag en blunder... Jag sadlade på och spände gjorden allteftersom som jag brukar göra. Gick ut och spände en sista gång innan jag skulle sitta upp. Hon ville inte stå still när jag skulle sitta upp, så det fick bli ett par varv på volten. När jag sedan satt upp och precis skulle slänga över benet så kände jag hur hela sadeln började kana... Av for jag och sadeln gled ner under magen. Själv hamnade jag kors och tvärs över pallen och är skapligt blå och öm över ena ankeln. Snopet:crazy: Eftersom guardi har varit ngt orolig vid uppsittningar tänkte jag att nu blir det väll till att börja om från början. Men hon släppte snällt upp mig på andra försöket sedan. Tur att man inte fördärvade den processen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Körning Hejsan! Jag har en fullblod/halvblods valack på 5 år som jag har haft sedan i december. Vi tränar och tycker väl att hoppning är...
Svar
3
· Visningar
2 233
Senast: Nielaa
·
Övr. Hund Idag 1/7 fyller min fantastiska Lyxa 4 år :love: ! Min suveräna första brukshund som överträffat allt jag hoppades på när jag ställde...
Svar
11
· Visningar
1 784
Senast: Jenka
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 798
Senast: Görel
·
Hästvård Fick hem mitt sto den 23 Oktober. Hon var direkt konstig i ridningen och den 2 November besiktades hon och visade då hälta V fram...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
21 358
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar