Hur ä era hästar att rida?

Sv: Hur ä era hästar att rida?

min är en lat filbunke. hahah. det blir lite jobbigt ibland för att han är så himla seg i början av ridpasset, men på slutet är det bättre. å andra sidan så är det bra för att han är hur lugn som helst när omgivningen är stressig och så är han modig och går fram över allt. Han hoppar allting också och går i fin form på dressyren å så, det enda problemet är att han är lite för seg. han har precis fyllt 4 och jag tar hand om honom år min kompis som är utbytesstudent i USA.:D

Känslig för hjälperna skänklar man för hårt reser hon sig på bakbenen tar man för hårt i munnen på henne reser hon sig ännu högre:angel: Men hon blir bättre men hon är lite osäker så ibland vet hon inte va hon ska göra:cool: Men hon är helt UNDERBAR vissa dagar:angel:
Och jätt fin och kolla på:love:

Pigg och glad. Gör alltid sitt bästa och försöker förstå. Arbetsmyra ut i fingerspetsarna. Väldigt känslig och kan ibland bli lite "på tårna".

Simon: Rädd, pigg, positiv, kan bli het, kräver dock att man driver annars är han bara rädd och lat. Vissa dagar är han asfjantig och blir rädd för sin egen skugga.

Tösen: Är under inridning. Pigg men inte het cool tjej som inte bryr sig om mycket men otroligt arbetsvillig.

min är nog åt det lite mera lata hållet... eller som en av mina förra ridlärare uttryckte det... han är inte lat, han gör ju det man ber honom om men inget utöver det... alltså lite bekväm av sig

Fullblodsstot som jag rider är pigg och vaken att rida. Har mycket energi men är snäll.

Mitt sto (som för tillfället är dräktig) var ganska pigg att rida när hon var igång, men blev ganska stark (inte så hon va hård i munnen eller nåt, utan låg på hela tiden) o samtidigt spänd att arbeta, så hon va lite svårt på de viset, o hade svårt för att slappna av. När hon var riktigt igenom så va hon jätte fin o REGLERBAR.

Ponnyn min är kanske lite mer filbunke än pigg, men MINIMALT! Han är mkt finare än stoet, o slappnar av mycket lättare o har därför lättare att komma till arbete, men har inte toppen kondi, därav filbunken :rofl:

min ponny är jättepigg när man rider ut och var jättelat på banan, men nu får hon havre så nu är hon alldeles perfekt inte för pigg och inte för lat;) :p

Min fd ridskolehäst vill inte gå överallt och då blir det dragkamp om vem som bestämmer. Jag brukar vinna efter lite bockningar och runtsnurrningar. Så varje ridtur är ett äventyr.

ja du, jag får återkomma :crazy:
För min pålle står på Island just nu :eek: Han har inte kommit än, min lille plutt. Men om jag får bestämma så ska han vara BÄST att rida :D :D

Pigg men lat när det gäller arbete :rofl: Fantastisk om hon tycker att man kan jobba lite:p

Ser lite spöken om hon inte gått på några dagar men är egentligen inte rädd för något.:bow: Och har ett FRUKTANSVÄRT tävlinghuvud.

Min är lat i paddocken och mycket jobbig/het hoppig när man rider med andra hästar. Eller på åkern/skogen

Min häst är envis om han sätter den sidan till. Väldigt mycket enmanshäst. Testade jättemycket vid inridningen. Men går jättebra när han vet att han ska :). Kan nog bli något alldeles extra! Han är bara 4 år i nuläget! :) Men undrar hur han blir att börja rida efter sin vintervila ;)
Min träningshäst är underbar! Gör allt man ber henne om bara hon förstår vad man menar. Hon är glad, pigg och arbetsvillig!
Sedan har jag en liten kille på 1 år som står på tillväxt. Han kommer att bli gudomlig! Han är flott, med stora rumsliga gångarter. :love:

Mitt arabsto är väldigt het, trots sina nästan 18 år :D Hon är dock väldigt snäll och lyhörd så det innebär oftast inga problem för mig.

Travarspöket e het och larvig trippar mestadels på tårna vad man än ska göra å knappt styrbar men hon börjar bli bättre på det där med styrningen å vinglandet.... så kul nu när de e snö ser ut som att de e nåt fyllo som vinglat fram fastän de bara e lilla Fiamma :love: :rofl: hihi.... Och Halvblodet är också pigg och lite trippig å båda är väldigt tittiga å ganska fjantiga men halvblodet e lite bättre trots att hon flyger åt sidorna med jämna mellanrum så de ebara sitta å va beredd på att man snart sitter på andra sidan vägen helt plötsligt hehe men annars är dem snälla å väluppfostrade trots deras tokigheter :)

Shettisen är.. Som shettisar är, jätteenvisa. :rofl:
Har man inget spö vägrar hon trava, då är hon skitseg. Försöker man på sig en galoppfattning då får man sig ett hugg i benet. :angel:

Har man spö är hon ganska pigg, men man får passa sig i galoppen... Råkar man peta till henne då så är det ganska säkert att man flyger av. :p

min är het och busig. hittar på hys hela tiden och tvingar en att ha fokus på henne och ingen annan. Märker hon att man ex pratar för mycket med kompisen och börjar åka med så hittar hon på hys för att få en att koncentrera sig på henne och ingen annan. men hon är underbar och absolut inte varken bekväm eller lat. Jobba,jobba, jobba är det som gäller med henne :)

Liknande trådar

Ridning Min häst är väldigt tittig på uteritter blir rädd och gärna försöker vända hem. Stannar mycket och när man ber henne att gå fram så...
2
Svar
26
· Visningar
2 108
Träning Har kollat igenom gamla säsonger av Ponnyakuten som ligger på SVT play. Här pratas det mycket om hästar som är bortskämda, ouppfostrade...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 249
Senast: Takire
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
853
Senast: Lejd
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama