Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha, hon var ju duktig! Det märks ju åtminstone tydligt att det är whippet i henne Sedan är ju mina väldigt vinthundiga vinthundar, så det blir en väldig skillnad mot greyhound/whipp/italienare.Mycket rolig träff idag nästa gång kanske min ouppfostrade energiboll kan hålla sig i skinnet lite bättre och jag som tyckte jag ändå har typ en vinthund har tänkt om
Här hemma sov hund gott i 5 min sen hörde hon barnets röst i telefon när jag pratade med henne och nu står hon vid dörren och väntar på att flocken ska bli komplett igen
Haha, hon var ju duktig! Det märks ju åtminstone tydligt att det är whippet i henne Sedan är ju mina väldigt vinthundiga vinthundar, så det blir en väldig skillnad mot greyhound/whipp/italienare.
Vad bra att ni var på fårfesten, visste inte att SVaK skulle dit!Igår var jag och hundarna på Fårfesten i Kil som representanter för vallhundsklubben. Det blev många intressanta samtal med nyfikna fårägare som länge funderats på att skaffa vallhund! Hundarna var totalt obrydda av alla människor, de ville mesta bara hälsa och hoppa på alla.
Idag gjorde vi ett försök att valla trots all snö, det gick sådär. Men hundarna verkar vara trötta och nöjda! Fåren fick gå i hästarnas upptrampade stigar och hundarna fick pulsa lite. Men det blev ett kort pass, med 70 cm snö går det ju inte att göra så mkt och jag vill inte att Fred överanstränger sig och skadar sig igen för han verkar ju inte ha någon självbevarelsedrift
Jo det är Bergslagen och Värmlandsvallarna som har varit där i flera år men det är lite svårt att få ihop folk, i år stod vi bara där några timmar på lördagen. Men jag tror det gjorde mkt att vi hade hundarna med oss, de fungerar ju lite som en isbrytare!Vad bra att ni var på fårfesten, visste inte att SVaK skulle dit!
Glömde jag säga att hon är kattvanEffie börjar hitta sin plats här. idag är första dagen på jobbet. dock kommer jag inte jobba heldag då jag tycker det blir lite för mycket.
Hon är introducerad hos basenjisarna och tant Lilly är föga imponerad. Stallet var jätteintressant men hästarna och katterna var helt ointressant.
Igår kväll somnade hon väldigt gott mitt på oss.
Känns bara så rätt att ha hund hemma igen