Men hon är ju både söt, trevlig o kan andas ,och väldigt billig just nuHaha, precis min tanke. Skaffa något annat än en Fralla?
//Hon som alltid skyller på Frallan i sin hund när hunden sätter sig på tvären.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men hon är ju både söt, trevlig o kan andas ,och väldigt billig just nuHaha, precis min tanke. Skaffa något annat än en Fralla?
//Hon som alltid skyller på Frallan i sin hund när hunden sätter sig på tvären.
Detta är så du.
Ryser !!!! Och spets,rosetter och rychpych är lika sannolikt som att du skulle köpa dig en läderråttaÄntligen någon som är ärlig.
Jag är övertygad om att @dobbis färgade fluffvalparna rosa och babyblå efter kön och lackar allas klor med glitter.
Givetvis går hon runt 24/7 i chanelldräkter redo för ringen.
Den där stilen hon kör här på Buke är bara fasad. I verkligheten lever hon i en rosa värld med spets och rychpych
Hej Kipp! Och så sötSäg hej till Kipp!
Nu har han varit här i snart ett dygn, och flocken börjar stabiliseras. Kvällen i går var intensiv, med en sprallig unghund som spenderat 7 timmar i bil. Lite inferno Tur att vi bor granne med ett ridhus.
I dag är det lugnare! Han är väldigt tillgiven och tillgänglig, fantastisk med barnen och lite lagom yr i huvudet. Billy är fortfarande lite muttrig, men det det är ju inte så konstigt egentligen.
Ryser !!!! Och spets,rosetter och rychpych är lika sannolikt som att du skulle köpa dig en läderråtta
Hej Kipp! Och så söt
Vet inte om det passar bättre på oseriös avel men nu har det startas en namninsamling för uppfödaren som fått sina hundar omhändertagna ska få dem tillbaka.
Jag är mest fascinerad över hur man kan ha 56 vuxna hundar (undantag möjligen slädhundar) även om man har en anställd på heltid. Jag förstår ju att det inte blir på samma personliga plan som om man har några "få" men jag har ändå svårt att förstå hur man ska hinna det. Eller det var väl möjligen det denna uppfödaren inte hann.
Lite relaterad, hur många hundar som flest vet ni om i samma hushåll? Alla får inte svara @Migo . Jag hade en vän som hade 5 stycken (ej kennel), hon störde sig på att hon alltid fick frågan om hon hade hunddagis. Å andra sidan brukar jag få den frågan ibland när jag promenerar med en vän och vi är då 4 hundar på 2 personer vilket inte känns särskilt mycket.
Känner en med slädhundar som haft över 40 huskies när de tävlade som mest. Nu är det runt 16Lite relaterad, hur många hundar som flest vet ni om i samma hushåll? Alla får inte svara @Migo . Jag hade en vän som hade 5 stycken (ej kennel), hon störde sig på att hon alltid fick frågan om hon hade hunddagis. Å andra sidan brukar jag få den frågan ibland när jag promenerar med en vän och vi är då 4 hundar på 2 personer vilket inte känns särskilt mycket.
Detta är så du.
Vet inte om det passar bättre på oseriös avel men nu har det startas en namninsamling för uppfödaren som fått sina hundar omhändertagna ska få dem tillbaka.
Jag är mest fascinerad över hur man kan ha 56 vuxna hundar (undantag möjligen slädhundar) även om man har en anställd på heltid. Jag förstår ju att det inte blir på samma personliga plan som om man har några "få" men jag har ändå svårt att förstå hur man ska hinna det. Eller det var väl möjligen det denna uppfödaren inte hann.
Lite relaterad, hur många hundar som flest vet ni om i samma hushåll? Alla får inte svara @Migo . Jag hade en vän som hade 5 stycken (ej kennel), hon störde sig på att hon alltid fick frågan om hon hade hunddagis. Å andra sidan brukar jag få den frågan ibland när jag promenerar med en vän och vi är då 4 hundar på 2 personer vilket inte känns särskilt mycket.
Jag är nyfiken på kennel också, känner bara väldigt få kennlar.4 shelties. Om man pratar ”vanliga hem” och inte kennel.
Edit: en psykoanalytiker jag är bekant med har 10 vinthundar av olika sort.
Funderar på en batterisnöres hund.
Jag tyckte vi hade tränat relativt mycket idag med lite apportering på morgonpromenaden och en halvtimmes rallyträning på eftermiddagen. Men det finns ju en anledning till att jag har en sällskapshundI förmiddags körde jag och Floyd en timmes lydnadsträning med nästan hela gänget från tävlingslydnadskursen och sedan en timmes jaktträning hade en så bra känsla i lydnaden idag. Vi gjorde en bana med moment och min plan var att belöna mycket och ofta eftersom han blir lite off när vi gjort banor tidigare. Vi höll oss till planen och det kändes fint
Efteråt gick jag och en annan tjej med labbe ut i skogen och körde igenom jaktfoten ordentligt. Vi gjorde både långa transporter och mycket störningar, bl.a. genom att kasta dummies bakifrån och förbi hunden åt varandra. Efter det körde vi lite linjer längs en lång väg innan vi gick ut i skogen och gjorde markeringar där. De var så duktiga!
Nu är Floyd rätt mör, men nöjd
Snart dags för Wachtlarna att gå prommis också
Så mycket enklare problem,hellre för mycket än för lite.Vi hade kunnat byta när Floki var valp och jag koppeltränade honom. Hade fan föredragit en hund som vägrade gå. Visserligen så kan han fortfarande inte gå i koppel. Vi kanske kan byta ändå.