Hundträff i Göteborg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hundträff i Göteborg

Någon som har lust med en prommis på lördag kanske? Så där mitt på dagen någon gång? :laugh: Vi ska på inofficiell utställning på söndag så det blir baddags på lördag eftermiddag, och hade varit helt perfekt med hunddejt innan så han är lite trött. :D

Blir det inget spårande så kanske jag hänger på. Men spårträffarna brukar bli spikade sådär torsdag-fredag...

Är det någon kurs du går eller? :) Jag vill lära mig viltspår med Cerberus, men jag har inte råd att gå en sån där helgkurs ännu. Plus att jag inte har körkort och det känns som att man oftast behöver ta sig långt ut i skogen nånstans. :crazy:

Men ja, det är ju bara att hänga på om det inte blir nåt spårande. :p Jag vill gärna träffa din omtalade vrålapa. :D

Är det någon kurs du går eller? :) Jag vill lära mig viltspår med Cerberus, men jag har inte råd att gå en sån där helgkurs ännu. Plus att jag inte har körkort och det känns som att man oftast behöver ta sig långt ut i skogen nånstans. :crazy:

Men ja, det är ju bara att hänga på om det inte blir nåt spårande. :p Jag vill gärna träffa din omtalade vrålapa. :D

Nä, vi är ett gäng som träffas http://www.blogtown.se/blog.php?id=sparbloggen
och spårar. Billösheten är dock ett problem och jag brukar tigga lift med Karin när det går. Har faktiskt funderat på att skapa en undeblogg "spårbloggen för billösa";).
Jag hoppas dock få körkort och bil om ett par månader. Då lovar jag att bjuda så många det går in i bilen på skjuts.

Nä, vi är ett gäng som träffas http://www.blogtown.se/blog.php?id=sparbloggen
och spårar. Billösheten är dock ett problem och jag brukar tigga lift med Karin när det går. Har faktiskt funderat på att skapa en undeblogg "spårbloggen för billösa";).
Jag hoppas dock få körkort och bil om ett par månader. Då lovar jag att bjuda så många det går in i bilen på skjuts.

Oh, det låter jätteskoj. Jag ska spana på sidan lite mer. Det där med skjuts är ett evigt problem känns det som. Samma sak inför utställningar och lure coursingen. Jag brukar lyckas tvinga med mitt ex, men han jobbar varannan helg. Och så är han lite mer lättflirtad när han kan ha med sig vår gemensamma hund också. Heh.

Den dag jag tar körkort kommer jag också knöla bilen full med körkortslösa. Jag vet hur jobbigt det är.

Haukur: Strålande! Då är ju våra nöjda iaf. Kirsty kan valla Cerberus så är allt frid och fröjd. ;)

Fler som är på? :p

Det är ett par sporadiska "spårbloggare" som kör viltspår men de flesta kör personspår.
Det finns visst vissa restriktioner angående hur man får göra med blod men det verkar som de flesta blundar lite för den lagen.
(Var det inte twisted sisters som var i blåsväder angående att de bröt mot regler om slaktavfall på scen?)

Hehe, ja dom är ju lätta att få nöjda;)

Säg gärna till om du ska på LC någon gång. Jag hänger gärna med, skulle vara kul att testa med Kirsty. Jag har ju både bil och körkort så den delen kan jag fixa:D

Vi är gärna på!!! vet dock inte om hunden kommer vara här eller inte. pappa kanske kommer hämta honom här på fredag kväll och ta med sej honom till uddevalla. kom jag på nu när jag tänkte till haha.. Det skall nämligen glöggmysas lite här hemma.

men om hunden är här, eller om jag har tråkigt i övrigt så kommer jag med eller utan hund =D

och eftersom Gand är mitt lilla vinthundssubstitut skulle vi oxå jättegärna prova på LC =D=D=D
springa gillar han ju iaf!

Det är ett par sporadiska "spårbloggare" som kör viltspår men de flesta kör personspår.
Det finns visst vissa restriktioner angående hur man får göra med blod men det verkar som de flesta blundar lite för den lagen.
(Var det inte twisted sisters som var i blåsväder angående att de bröt mot regler om slaktavfall på scen?)

Jo, jag tror inte man får kasta ut blod vart som helst egentligen. Men som du säger många verkar blunda ganska mycket. (Vi kanske kan hitta nåt i våra fina lagböcker om saken. ;))

Haha! Ingen aning om det med twisted sisters men det är nog mycket möjligt. :D

Hehe, ja dom är ju lätta att få nöjda;)

Säg gärna till om du ska på LC någon gång. Jag hänger gärna med, skulle vara kul att testa med Kirsty. Jag har ju både bil och körkort så den delen kan jag fixa:D

Absolut! Jag håller koll på deras sida mest hela tiden, men det är ganska sällan det är träning tyvärr. Jag borde införskaffa munkorg dock, kom jag på. Så slipper man tjata på random människor på plats om att få låna. :D Hur som helst så är det hitom kungsbacka som det brukar vara träningar. :laugh:

Får inte lilleman vara med på glöggmys? Det var det värsta! ;) Men häng på du ändå. Om det inte ösregnar är det ju alltid skönt med lite promenix. :laugh:

joo det får han allt, men jag ska ändå upp till uddevalla på lördag eftermiddag/kväll för o jobba på söndag. så blir ju lite billigare om han åker med pappa, eller ja,iaf för mej =D

så kommer han från tyskland med hela bilen full med drycker, så tänkte jag kanske kunde norpat åt mej något gott där och muta honom med fika i lyan =) Han måste ju ändå ha paus då och då när han kör så långt hähä

Jo, jag tror inte man får kasta ut blod vart som helst egentligen. Men som du säger många verkar blunda ganska mycket. (Vi kanske kan hitta nåt i våra fina lagböcker om saken. ;))

Haha! Ingen aning om det med twisted sisters men det är nog mycket möjligt. :D

Jag läste faktiskt på om det när jag körde det ett par gånger. Man behöver tillstånd och jag har ett vagt minne av att jag sökte ett. Men det var många år sen och jag tror inte exet skulle bli så glad om det dök upp ett helt spårgäng som klampar över rabatterna:D

Det var visst mayhem http://www.aftonbladet.se/nyheter/article400256.ab
(det borde jag vetat förresten)
Men twisted brukar ha köttben på scen de med:D

Aha, måste man ha korg även på träningar?

Yes, av säkerhetsskäl. Det står ju många hundar och tittar på ofta och då ska hunden som hetsar haren inte få för sig och springa in i hundmassan typ. (Egentligen kan ju hundarna brevid bita dom med, men dom är ju iaf kopplade.) Men främst är det väl för att dom ju egentligen springer två och två och då ska dom inte kunna bita varandra i stundens hetta. Dom flesta som bara testar springer ju ensamma, men på provlopp och så. Senast så var det en som inte spänt munkorgen ordentligt så den for av hennes afghan redan i starten. Den sprang med en som gjorde ett provlopp. Givetvis så surade han och gav sig på den afghanen som sprang prov, men som tur var så fortsatte den andra bara springa. Kunde gått tokigt annars. :crazy:

Hur som helst så. Jag har utsläppet i stallet på lördag, så vad sägs om tolvsnåret kanske? Vi kan ju köra Härlanda som vanligt om ingen har något annat kul förslag. :)

Tolv passar mig perfekt!

Får kika på korg till tösa också då, hade tänkt bli lite mer aktiv med LC när jag flyttar sen, det är ju ett bra sätt att lära känna vinthundsfolk på nya stället:D

Får vi följa med?
Trots att min hund är en trotsig tonåring som har börjat skälla :devil:

:banana:

såklart du får!

alla på buke verkar tro att våra hundar är något överjävligt lydiga, vilket inte precis är fallet =P
Glada och spralliga är väl en bättre benämning på våra gangsters =D

soo feel free att komma med tonåringen!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 536
Senast: Cissi_ma
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 011
Senast: Liran
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 348
Senast: Castellini
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 496
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar