Hundtidning

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare anja23
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 771
A

anja23

Funderar på att skaffa en prenumeration på någon hundtidning, men vet inte riktigt vilken.

De två jag hittat är "härliga hund" och Canis.
Har ni läst någon av dessa så vill jag gärna höra lite omdömen.
Och är det kanske någon som vet någon fler tidning?

Sv: Hundtidning

Kortfattat så är "Härliga Hund" lite mer vardaglig, med typ vanliga reportage om hundöden, shoppingsaker etc. Som ett glossy månadsmagasin, lite mer lättsam läsning.

Canis är en utpräglad träningtidning, fylld med faktaspäckade träningsartiklar och nya rön om olika handling - och träningsmetoder, det allra mesta (i stort sett allt) med klickerträning som bas.

Jag prenumererar på Canis och älskar den :love:!

Jag prenumererar på Härliga Hund :laugh: men så är jag ingen bruksmänniska heller utan lever ett lagomt stillsamt liv med hunden och vill läsa om vardagliga saker :laugh:
Canis brukade jag köpa för några år sedan när jag var mer på hugget ;)

delvis KL

Jag skulle nog egentligen vilja ha en blandning av de två tidningarna ;)
Har försökt träna en del med klicker, men inte riktigt fastnat för det.

I Härliga Hund, är det några faktaartiklar och träningstips där? Verkar de som gör tidningen ordentligt hundkunniga?

Just nu lutar det nog mera åt Canis..

Jodå :laugh:
Jag fick senaste tidningen i fredags, i den står det den här gången om *bläddrar* att leva med amstaff, artikel om vårdhundar, intervju med Kim Kärnfalk, artikel om mäns misshandel av kvinnor och deras hundar, artikel om en hund som söker upp cancerceller, hundskolan där en tjej får hjälp med en hund som sticker, artikel om hundens sätt att visa smärta, rasspecial; Beardis, hur man lär sin hund att dra, krönika av Klara Zimmergren... och cirka 40 sidor till :D

Jag tycker det är en bra tidning, men smaken är ju som ändalykten :cool:

Såg att det fanns en tidning som heter Hundliv också.
Någon som har några erfarenheter av den?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 049
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 696
Senast: Cissi_ma
·
R
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver... 2 3
Svar
59
· Visningar
3 168
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Hej! Blev påmind om detta när jag läste den andra tråden om små hundar, där English Toy Terrier togs upp. Har också funderat på att...
Svar
2
· Visningar
653
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer
  • Uppdateringstråd 31