Hundsmuggling.

Mia_R

Trådstartare
VARFÖR kan folk inte tänka längre än näsan räcker? :confused: Varför köper man en dyr valp utan papper, bara för att det är poppis med små hundar nu? Varför kan man inte läsa på lite innan man skaffar hund eller djur öht? Varför bidrar man till handeln med djur under vidriga förhållanden och på deras bekostnad? Varför köper man inte från seriösa uppfödare och får en hund som är frisk och inte dör om nån vecka? :cry: Varför tror folk att djur är leksaker? :devil:

Döda hundar.

Sv: Hundsmuggling.

För att inte tala om risken att dessa stackars hundar bär på sjukdomar som våra hundar kan få, tex. parvo, valpsjuka osv.
Visserligen är de flesta svenska hundar vaccinerade (tack och lov) men risken ökar ju i och med olaglig införsel.
Stackars djur!! :cry:

Pengar och tålamodet det är väl det stora bekymret! En del vill ha hund nuuuuu och kan inte vänta!

Vet dock inte om dessa hundar var billiga? Har läst om tidigare fall där en de gick för halva priset mot vad man skulle fått ge i Sverige.

Det är så J-a onödigt... Varför plåga djuren på det sättet?? jag fattar inte vad vissa människor tänker med... Blir så arg!!

Men tyvärr är det ju så att så länge det finns pengar att tjäna så fortsätter det... :mad:

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 037
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
5 003
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 555
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar