Hundsläktet?

P

pitchi

Snälla hjälp mig, för nu står det still. Jag går allmänlydnadsinstruktörsutbildning och vi har en hemuppgift. En av sakerna jag ska redogöra för är: Vad är kännetecknande för hundsläktet.
Det står helt still. Jag kommer inte på hur jag ska skriva. Kan någon hjälpa mig?

Sv: Hundsläktet?

Det är väl sådant som att de är flockdjur, har vaktinstinkter, jaktinstinkter osv...? Det är det första jag kommer att tänka på iaf.

Please, är det någon som har något bra förslag. Ska jag vara riktigt ärlig så vet jag egentligen inte vad som menas. Om det är tex: Hunden är ett flockdjur, sen kommer jag inte på något mer.

Åh, tack. Du hade svarat medan jag skrev mitt andra inlägg.

Kan man skriva så här? Kännetecknande för hundsläktet är att hunden är ett flockdjur. Den styrs av sina behov som är flockfunktionen, jaktfunktionen, undersökningsfunktionen och försvarsfunktionen. Dom fyra funktionerna finns hos alla raser, men är olika stora.
Jag undrar om det verkligen är så här dom menar. Priscilla: Hur ska jag få med hur dom uttrycker sig? Jag börjar bli helt bombad, för jag har suttit med det här hela dagen. Jag har haft om hundens historia, utveckling, flockliv och relation hund-människa. Även om hundens beteende. En sak har jag i alla fall lärt mig och det är att jag aldrig ska börja plugga igen. Det här är i alla fall roligt och intressant, men svårt att skriva och berätta om.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
391
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 182
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 063
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 908
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka