Hundslakten i Kina

Soffan74

Trådstartare
Går ett klipp nu på Facebook om Hundslakten i Kina. För att producera läder
Helt vidrigt! De slår ihjäl hundarna med något påk-liknade och sedan skär de upp halsen.
Inget mera läder för mig iaf!

Det går väl att kontrollera var lädret kommer ifrån, precis som köttet? Förstår om du tycker det är otrevligt med slaktmetoden, men att halsen skärs upp efter att hunden dött kan väl inte spela någon roll? Då är ju hunden som sagt redan död. Det görs på djuren köttet du äter kommer ifrån också, efter att de skjutits med bultpistol.

Nu har jag ingen koll på huruvida det ingår i läderindustri, men att hundar slås ihjäl i Kina bör väl knappast vara någon nyhet, det görs både pga att det finns så mycket hundar på gatan, för köttet, pga rabies... Och det är väl inte bara hundar som råkar illa ut.

Det som skulle behöva förändras är väl människornas syn på djuren och deras lidande. Lokalt folk har ju börjat vakna och reagera vad gäller hajfenssoppa, så förhoppningsvis följer väl fler djur efter detta.

Helt vidrigt! De slår ihjäl hundarna med något påk-liknade och sedan skär de upp halsen.

Man slaktar alltså likt en kyckling hos privatpersoner? Man klubbar dem mot något (sten, kubbe) för att bedöva och sedan skär man upp halsen.

Ser ingen som helst skillnad på det eller hundslakt. Däremot som @Hedinn skriver.....djurhållningen har mycket att önska.

Slakta hundar för läder? Vilken typ av läder då? Altså just filmer på fb är ingen särskilt god källa. Om man använder hundar till läder så är det snarast som en biprodukt när man ändå slaktar för kött. Lädret lär vara rätt tunt så det lär inte gå att använda till mer krävande saker.

Hur tror du egentligen vettig slakt går till? Höns slaktar man genom att slå dem i huvudet och sedan hugga huvudet av dem alternativt skära av artärerna. kor slkatar man genom att skjuta in en bult i hjärnan och sedan skära halsen av dem. Samma sak egentligen bara lite olika modeler beroende på vilken kraft som behövs. Den första delen är för att bedöva djuret så det inte känner något . Avblodningen är för att avliva.

Man använder dom inte som läder,lurviga hundar kan däremot användas som luddet på en jackkrage eller luva.

Då borde du veta att bedövning (slag mot skalle/bult/ beroende på djurslag) och sedan avblodning är standard förfarande vid slakt av djur.

Djurhållningen som sådan i Kina lämnar dock mycket att önska..
Fast de är inte ett slag mot skallen, utan massor

Man slaktar alltså likt en kyckling hos privatpersoner? Man klubbar dem mot något (sten, kubbe) för att bedöva och sedan skär man upp halsen.

Ser ingen som helst skillnad på det eller hundslakt. Däremot som @Hedinn skriver.....djurhållningen har mycket att önska.
Klubbar dem med en spik-liknande påk i skallen

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
929
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 628
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 566
Senast: fixi
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
866
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka