Hundrastning

Ok jag har jobbat i 35 år och vill också tjäna så mycket som möjligt men så fungerar det ju inte. Vad du kommer att tjäna beror ju på vad du tar betalt och hur många kunder du får. Därav mina frågor - jag hade velat veta ålder, erfarenhet och kostnad innan du fått mig som kund - minst

Jag brukar börja räkna i en ände, vilken som helst bara för att få en summa. Sedan ökar eller minskar jag den för att se om affären kan gå ihop. Tex, jag vill tjäna 100 kr i timmen efter skatt. Att gå ut med fru Larssons pudel i Kolbäck tar 30 min bussresa dit, en timmes promenad, och 30 min hem igen. (Till ett vanligt jobb räknar man ju inte med att få betalt för resan till jobbet, men eftersom du kommer få resa större delen av tiden på detta jobb om inte alla ligger nära där du bor, så hade jag räknat på restiden också.) Det är två timmar a 200kr/h för att gå ut med hunden. Då har du efter skatt tjänat 100 kr /h. Är det för lite? För mycket? Vill fru Larsson betala 400 kr för denna rastning?

Man kan såklart vända på det och fråga Fru Larsson vad hon vill betala och om svaret då blir 50 kr kan man ju ganska snabbt räkna ut att det blir en timlön på 12.50. Sedan ställer man sig själv frågan om man vill åka till Kolbäck för 12.50.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 930
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 797
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 101
Senast: ildiko
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 007
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka