Hundrastning

Hanna_Vidin

Trådstartare
Hej!
Jag håller på att starta hundrastning, jag undrar vad som är rimligt att ta betalt för att gå ut med en hund.

Någon som har förslag på vad man kan ta betalt?

Det spelar ingen roll, om man tänker på en vanlig promenad där hunden bara behöver bajsa och kissa. Eventuellt springa runt lite.

Men då är det ju orter som ligger med flera mils avstånd. Då spelar det ju såklart roll vad du tänkt ta i avgift?

Eller vad ska du ha för typ av verksamhet? Det känns knappast lönsamt att vara dagmatte/dagrastare i två olika städer varje dag?

Hur länge hade du tänkt gå ut med hunden? Det är nog skillnad på vad folk vill betala om du endast går 10 min eller en timme..

Eller vad ska du ha för typ av verksamhet? Det känns knappast lönsamt att vara dagmatte/dagrastare i två olika städer varje dag?
Jag håller på med Roligaste Sommarjobbet, alltså egen företagare. Så jag hade tänkt att ha flera verksamheter, t.ex djur vakt, barnvakt och barn kalasfixare. Plus detta då, då hade jag inte tänkt vara någon dagmatte. Utan att man kommer och går ut någon gång då och då.

Ok egen företagare. Vad vill du tjäna i timmen? Sen ska du försäkring och div avgifter........ Sen får du kunder - finns det en marknad och vilken erfarenhet har du av hundar?

Ok egen företagare. Vad vill du tjäna i timmen? Sen ska du försäkring och div avgifter........ Sen får du kunder - finns det en marknad och vilken erfarenhet har du av hundar?
Jag är uppväxt med hundar, i princip allt ifrån chiuaua till rottweiler. Jag vill ju tjäna det som är rimligt.
Jag har redan försäkringar och sådant, är med i Roligaste Sommarjobbet.

Det verkar röra sig om http://www.roligastesommarjobbet.se/ där man får lära sig om eget företagande så TS behöver kanske inte kunna så mycket från början utan bara ha idéerna.

TS: Inte helt vad du frågade efter men jag tror att du får ut mer av att välja en av dina verksamhetsidéer att fokusera på.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 930
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 797
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 101
Senast: ildiko
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 007
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka