Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Jag har en liten fråga till er som ser det här:
Vilken/vilka hundraser anser ni vara lättast att lära?
Så enkel är frågan!![]()
Därmed inte sagt att samtliga individer i dessa raser kommer med elitlydnadschippet inmonterat och klart![]()
Det är väl det kardinalfelet som många gör:
Köper jag en BC så glider man till landslaget på en räkmacka!
Träna är för töntar, typ.
Den mest lättlärda behöver ju dock inte vara den som passar föraren bäst, även om man siktar högt.
Eller, den mest lättlärda kanske egentligen inte har på apellplanen att göra, sett ur hundens synvinkel. Jag tror många BC hellre skulle fräsa runt bland får än på en apellplan, men det som erbjuds är lydnad och är man arbetsnarkoman så är man.
Hej!
Jag har en liten fråga till er som ser det här:
Vilken/vilka hundraser anser ni vara lättast att lära?
Så enkel är frågan!![]()
BC ska valla!!
BC ska valla!!
Inom rasföreningen jobbar vi stenhårt för att förhindra att rasen förstörs och delas in i olika linjer. Tyvärr är det ändå kennlar som skiter i att valla mer än för att ta VP, så om man söker en bra vallhund blir utbudet smalare och smalare.
Lite kort kam man säga att det är de egenskaperna som vallningsdriften medför som man också uppskattar inom andra grenar. En BC utan vallning är som vilken annan hund som helst, möjligen jobbigare pga stresskänslighet osv.
Stöd inte bruksavel eller oregistreras avel på en av världens sista praktiskt användbara vallhundar!!
Om du inte gillar schäferpäls så tror jag inte du gillar BC heller. Det finns individer som fäller minst lika mycket...
/Migo
med vallande BCs