Sv: Hundnamn

Äntligen någon som tycker som jag!:D

Ambra: "Märta" kallade vi min förra märr så det blir lite fel annars är det helt klart godkänt!

Eccentric: Ester heter makens gamla 95-åriga moster så det är liksom upptaget det med:rofl:

Om du vill ha ett fint namn till en hund så kan ju namnet vara antingen All gore-tex eller om det är en tjej Maja. Men kolla gärna min tråd också om ni vill " Överkonsumtion av onödiga hundprodukter och annat!". Over and out from my Comrades! :devil:

Jag ska få en liten Shar pei valp så jag måste ju hitta på ett namn till henne! Mamma och jag funderar på om hon ska heta Sally, men ni kanske har lite roligare namn att komma med! :D

Jag ska också skaffa hund och jag tycker det är tråkigt med namn som alla har på sina hundar. Så jag letade upp en svensk - latinsk ordlista och letade upp ord som kunde beskriva hunden och se om något utav orden kunde passa som namn :) Väldigt fina namn fick jag fram. Du kan ju ta något annat språk också, men latin tycker jag är roligast eftersom att väldigt få personer kan det språket.

Sen finns det även en sida som heter www.behindthename.com som är massa massa massa namngeneratorer m.m på :)

Dessa namn fick jag fram
Astrum (stjärna)
Sidus (stjärna)
Albus (vit)
Mirus (underbar)
Carus (dyrbar)
Somnio (dröm)
Fidelis (lojal)
Bellator (kämpe)
Sen tog min fantasi på beskrivningsord slut men om du kommer på något mer så är det ju kul :)

Här har du en sida som översätter från svenska till olika språk
http://www.omvandla.nu/kategori/over_sprak.htm

Lycka till hoppas du hittar något unikt som passar! :)

HI,hi visst är det så:angel: men som mamma så bara MÅSTE jag få lägga mig i! Kommer troligtvis att ha en massa med det lilla livet att göra.Speciellt om det ska torkas upp vissa uttömningar o promenader tidiga mornar o sena kvällar.......:D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 021
Senast: MML
·
Övr. Hund Japp. Det är praktiskt med en enfärgad kull, då kan alla valpköpare få välja namn och trots det spara urvalet till veterinärbesiktningen :)
5 6 7
Svar
126
· Visningar
2 383
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 024
·
Hundträning Jag hittade ingen tråd för kontaktövningar! Min bästa i hundgården med min bångstyriga Shar pei-tik är att dela upp godiset i högvärde...
Svar
3
· Visningar
474
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka