Hundhalsband

amalia

Trådstartare
Satt och tittade lite på aftonbladet, detta är en "kändis" hund.

Trevligt halsband...:eek:

9062CB43-B763-46E5-BEE5-13C80F7AE2F6.jpg

På bilden är ju kopplet fastsatt i strypet, men varför har man ett sånt halsband???

När jag var på rhodos för ett år sedan så hittade vi en hund som var fastbunden vid en ödetomt-med just ett sådant halsband... Han hade sår runt hela halsen...:cry: Vi kontaktade en djurorganisation som tog hand om hunden.

Sv: Hundhalsband

det halsbandet är väl inte lagligt här i sverige längre
vet att det är till för hundar som tex drar så åker "pinnarna" in mer i halsen så att hunden inte skall dra

Jag vet att dena typen av halsband är poppis i Polen och Ryssland.

Oj :o, såg inte att det fanns en tråd redan om detta..

Moderator: Ber om ursäkt!

JAG skulle då aldrig använda detta halsband på en hund. Tycker inte alls att det ser tufft ut utan enbart löjligt.:eek:

När jag va i USA såg jag massvis av hundar med såna hemska halsband. Tror nästan att det va det vanligaste (iaf av de jag såg). Tom grannens lilla hund hade ett sånt, vet inte vad han va för ras men en liiten hund..

som nån annan skrev i USA är dom jättevanliga! grannarna (hitflyttade från USA) har sådana på sina schäfrar:crazy:

haha, Glimfeahter, Din kompis kan juhe tro vad hon vill, ASG :rofl::rofl:

Usch nä, En på våran valpkurs hade ett stackel som tränaren´bytta ut mot ett vanligt halsband, hunden blev mkt lugnare... :cool:

Det var lite roligt att hon trodde det faktiskt, min hund är nog den siste i världen som skulle behöva det.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 588
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
825
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 330
Senast: Snurrfian
·
Samhälle Långt inlägg 🙈 Jag miljötränade ena hunden idag, först tog vi en promenad och sedan som vi brukar så tränar jag utanför en butik medan...
2
Svar
29
· Visningar
3 926
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar