Hundförsäkring

Sv: Hundförsäkring

Dessutom finns det kanske en anledning till att man inte vill försäkra vissa hundraser/blandningar?

Om (jag säger OM) det är så att dessa raser är klart mer ersättningskrävande, är det ju inte rätt att övriga försäkringstagare ska behöva bidra till det med en dyrare/sämre försäkring.

LIA
 
Sv: Hundförsäkring

Jag tror det handlar mest om diskriminering, finns egentligen inga belägg över att detta skulle vara en mer skadebenägen hund än andra, bara medias hjälp med att ge den dåligt rykte. Annars är det som regel en väldigt frisk ras i sig. Hade den haft annat namn än Pitbull så hade den varit som vilken annan ras som helst.
Bäst är att teckna försäkring som blandras och utelämna Pitbull. Jag har själv varit på Agria om detta men de har inget annat svar än att "de har sina bestämmelser".
 
Sv: Hundförsäkring

Jag har agria men har (ännu??) inte behövt använda försäkringen.....Gammel-labben har IF (Folksam numera tror jag). Har fungerat bra när det har behövts.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
979
Senast: bobbbo
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
1 100
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 658
Senast: fixi
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
852
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp