Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror de flesta hundar skulle föredra att ligga hemma istf att följa med på shoppingturer.
Hemma kan de ligga och sova i lugn och ro, på stan ær det folk som flænger runt åt alla håll och inne i butikerna ær det høg musik (iaf hær i Køpenhamn). Inget stælle før hundar tycker jag iaf. Visst -det kanske ær bra miljøtræning, men jag ær rætt sæker på att mina hundar inte skulle uppskatta att vara min "shopping-kompis".
Hemma kan de ligga och sova i lugn och ro, på stan ær det folk som flænger runt åt alla håll och inne i butikerna ær det høg musik (iaf hær i Køpenhamn). Inget stælle før hundar tycker jag iaf. Visst -det kanske ær bra miljøtræning, men jag ær rætt sæker på att mina hundar inte skulle uppskatta att vara min "shopping-kompis".
Tack för förklaringen! Det är lite lustigt - många jag har pratat med anser att det är helt förkastligt att låta hundarna ligga hemma och sova, och om man gör det är man närmast djurplågare, eftersom det är så viktigt att hundar alltid aktiveras. Att gå på stan är ju en enorm aktivering i sig, och väldig miljöträning.
Om jag ska svara på ursprungsfrågan så skulle jag gärna gå till ett hundfik.
Då kanske hunden i fråga behöver ensamhets-träning och inte miljö/aktivitetsträning i form av shopping-rundor